meer voorwaarts rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 20:20

hoi,

een haflinger die ik rij is errug sloom, en absoluut niet voorwaarts te krijgen. toen ze net was ingereden is ze namelijk in haar buik geschopt als ze voorwaarts moest, toen ze daar niet meer op reageerde kwam de zweep erbij met als resultaat dat ze daar nu oo niet meer op reageerd.
nu lukt het dus echt niet meer, ze is amper in draf te krijgen. en aan sporen wil ik niet denken, ten minste niet om een dier harder te laten lopen, als ik al met sporen ga rijden doe ik dat om duidelijkere hulpen te kunnen geven(beetje krommem zin)

ze loopt ook voor de kar, dan loopt ze wel door, op de stem, alleen onder het zadel reageerd ze hier niet op...

HELP!!!!!!

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:27

Je kunt mooi gebruik maken van eht feit dat ze voor de kar loopt. Laat haar onder het zadel ook op stem lopen. Het is een kwestie van volhouden en belonen. Maar de commando's kent ze natuurlijk al.
Let goed op dat je haar niet hinderd in het lopen, ga goed mee met de beweging, maak veel gebruik van de verlichte zit. Vergeet je been en je zweep en moedig haar aan op je stem. Gebruik je been of zweep om je stemhulp kracht bij te zetten
Succes Party!!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 20:34

stemhulpem probeer ik haar al een tijdje duidelijk te maken maar het werkt gewon niet bij haar.
aan de longe of voor de kar, geweldig, aan en half woord heeft ze voldoende maar onder het zadel vertikt ze het gewoon. buiten gaat het trouwens iets beter maar ook niet geweldig, ik denk omdat ze dat leuker vind, maar ik weet niet niet hoor, voor mij gaat de lol er zo snel vanaf Verdrietig

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:58

misschien aan de longe met iemand erop?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:17

Citaat:
Op 2001-06-25 21:20, schreef carina:
en aan sporen wil ik niet denken, ten minste niet om een dier harder te laten lopen, als ik al met sporen ga rijden doe ik dat om duidelijkere hulpen te kunnen geven

Ik heb dus precies hetzelfde gehad met IJsco. Is gebruikt voor bosritten met mensen die nooit gereden hebben dus schoppen in de buik om harder te gaan. Verder zo sloom als het maar kan en gewoon helemaal afgestompt.
Ik ben dus op aanraden van mijn instructrice toch met sporen gaan rijden, na vanalles geprobeerd te hebben (aan de longe, iemand met longeerzweep erachter, wapperend lintje aan de zweep, grondwerk, noem maar op). Hier werd ze in het begin erg boos van, nu, een paar maanden later, rijdt ik weer zonder spoor, is ze lekker actief en reageert ze op een lichte kuitdruk. Ik vind het dus wel een goede manier om je pony weer netjes aan de hulpen te krijgen.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 18:49

aan de longe zal ik eens proberen

mar toch, sporen? ik weet niet hoor, ik heb altijd zoiets van als je niet goed ermee om kan gaan dan maak je meer kapot dan dat je iets hersteld...
zal het eens met m'n instructrice overleggen...

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

12345678
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:41

Ach, je ka best wel een weekje met spore riden... kijken wat ie doet!!

(rij zelf ALTIJD met sporen,alleen voor de zekerheid, want een zweep verlies ik altijd!!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VogeltjeM en 9 bezoekers