paard bokt als een gek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:11

Bokken = KNAL been erin en voorwaarts rijden.
Klinkt heel hard, maar anders blijft ie het doen hoor.
Als ie zn hoofd naar beneden doet, 1 keer heel hard doorsnokken in z'n mond.

Faust heeft ook een tijd gehad dat ie met aangalopperen begon te sprongen op 4 benen en hoofd tussen zijn benen. Ben er dan ook een paar keer flink afgevallen!! Maar nu doet ie het niet meer, ik heb dit gedaan: Een harde snok in zijn mond en gelijk een knal met de zweep en mijn been. En eens tegen hem roepen "EEJ NIET MET MIJ HOOR" , laat hem maar horen dat je kwaad bent.

Succes iig!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:18

Volgens mij is hij gewoon jong en onbezonnen. Lekker vrolijk en jolig. Dilemma dus want iedereen wil een vrolijk paard die er zin in heeft, de bokjes die voortkomen uit joligheid vind ik altijd prima MAAR ze moeten niet gemeen worden en dat verschil is heel klein. Ik vind ook dat je een paard niet mag straffen als hij zijn plezier op zo een manier uit MAAR als jij er iedere keer bijna naast gaat omdat hij te jolig is moet je hem denk ik eerst maar even longeren. Als hij echt uit gemenigheid bokt dan trap je hem naar voren en geef je een brul (HEB GVD NIET BIJ JE OP SCHOOL GEZETEN WAT DENK JE WEL POEDERSUIKERPAARD!!!!!!!!!!!!! ) Vaak groeien ze er wel overheen, sommige paarden worden gewoon wat later volwassen............iig heel veel succes

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:17

Mijn paard heeft dit ook gehad,de eerste keer dat ik erop stapte heeft hij me alle hoeken van de bak laten zien!Daarna heb ik hém alle hoeken van de bak laten zien!

Je moet hem voor zijn,wanner je het aan voelt komen direct het hoofd omhoog trekken en voorwaarts drijven.Geef hem maar n beste tik erbij,hij mag dit niet doen!
Ook moet je hem veel laten doen,veel figuren rijden,steeds maar weer,veel bochten en hoeken.Dan moet hij nadenken en opletten en heeft hij geen tijd om truukjes te verzinnen om te bokken.

Wat ik altijd moest doen was:

Als je bv op de rechterhand zit wend je af bij B,Op X ga je weer links en bij A weer rechts,niet van die slappe bochtjes maar echt hoeken.Dan moet hij zo opletten waar hij zn benen neerzet dat hij wel even zn kop daarbij moet houden en niet bij het bokken.

Ook veel overgangen rijden en halve ophoudingen maken hielp bij mij erg goed.
Bij mij doet hij het nou niet meer,dat laat hij echt wel uit z'n hoofd,maar bij anderen doet hij het wel dus degene die erop zit moet welovermacht hebben,paarden voelen echt wel aan bij wie ze het wel en niet kunnen doen.

iig suc6 ermee!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:56

En het is dus ook psychisch...vanaf het moment dat ik ben gaan denken: en ik ga er niet naast zitten, je kunt me wat, je zoekt het maar uit, enz. ging het stukken beter!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:38

Hmmm, mijn pony deed dat meestal als ik net op was gestapt en weg wilde rijden, dan zette ik hem op een hele kleine volte, flink naar binnen kijken, en weer de andere kant uit. Doordat je hem in laat buigen (in draf kan het zowieso, in galop is ht wat moeilijker) op een kleine volte kan hij minder snelheide maken en in een flinke stelling is het moeilijker bokken. Als ik hem zo eerst even bezig hield en aan het werk zette, werd hij al snel rustig. Misschien werkt het bij jou ook?