Graag advies: heftige 3,5 jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:50

Als we jou nou eens volproppen met supervoer en dan de hele dag op stal zetten ,wat gebeurt er dan denk je ?
2 kg brok en onbeperkt hooi ,zolang ie te mager is wat mais ,pulp of wortelen ,bieten. Maar dat zou je toch moeten weten na al die goedbedoelde adviezen en je rijervaring? Lijkt me geen probleem hier ,behalve dat ie van mij de hele dag naar buiten zou mogen ,op een andere stal dan , waar ze een jong paard niet doodvoeren.


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:00

Das pas duidelijke taal. Haha!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:36

Als je altijd op een volpension stal heb gestaan heb je dus niets te maken met voeren mesten en dergelijk. Maar je kunt evengoed ZZ wedstrijden rijden.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:21

Tuurlijk wel, maar een beetje in je hobby verdiepen kan geen kwaad denk ik.
Ik zou wel willen weten wat mijn paard gevoerd krijgt en of dat dat ook voldoende of te veel is voor het werk wat hij doet. Dan mag het nog zo'n goede service zijn, ik wil wel weten wat ie krijgt en of het goed is.....

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:24

Ben ik helemaal mee eens, ik moet alles zelf doen, maar kan wezen dat een ander daar anders over denkt.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:38

Dat is waar Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:35

Bij ons op stal hebben we ook een 3,5 jarige en die amazone heeft/had precies hetzelfde probleem als jou.
En dat paard kreeg maar 1 kilo, maar dat paard kwam er ook niet regelmatig uit en dat scheelt ook al een heel stuk, veel ruiters willen elke dag een uurtje rijden, maar het paard heeft ook veel vrije beweging nodig.
Plus zoals al eerder is gezegd 5 kilo is veel te veel, wat al eerder is geschreven op bokt dat de paarden niet meer dan 4 kilo opnemen.
En van kuil worden ze echt wel dikker Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers