'tenen naar binnen'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 18:03

Ik rijd nu wel al vrij lang paard, maar die 'tenen naar binnen' vind ik toch maar raar. Bij mij staan ze ietsje naar buiten. Als ik ze 'naar binnen' draai geeft dat precies het gevoel alsof ik door mijn voet ga schieten. Je steunt dan toch helemaal op de rand zijkant van je voet? Of is het dan overdreven. Voor mij geeft het een veel veiliger gevoel als ik op de 'bal' van mijn voet kan steunen. Doe ik het dan verkeerd?


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:09

mm..snap niet helemaal wat je bedoelt, want als ik me tenen naar binnen draai, steun ik nog steeds een beetje op de bal van me voet... Verward Ik moet altijd gaan staan en dan me knieen naar binnen draaien..Ik krijg ze wel naar binen, maar ze schieten altijd terug. Vooral in draf helpt dit wel, elke keer als je omhoog komt voor je gevoel j knieen naar het zadel toedraaien, dan liggen je onderbenen veel stiller, ook al voelt het niet zo (werk tenminste bij mij..)

Linski

Berichten: 282
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:13

heb ik ook altijd, alleen ik steun wel op de bal van me voeten maar ik ben nog steeds een ''stoplicht'' kan iemand mijn helpen???? asjetoe ik hoef alleen maar een paar tips duss asjetoe?? Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 18:14

Hé, raar, maar je knijpt je toch niet vast met je knieën hé?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:18

nee,gewoon los houden, alleen draaien. Kan je zo ook doen, gaan staan en dan je knieen draaien *LOL* ziet er vast leuk uit, maar dan voel je wel wat ik bedoel. Bij het rijden kan je natuurlijk niet zo ver draaien(er zit nl zoies als een paard tussen Tong uitsteken ), maar als je alleen je voeten draait..ben je heel knap(probeerde het ff, lukt niet fantastisch). Het is gewoon hetzelfde, alleen vanuit je knieen is het makkelijker.suxes!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 18:22

Mmmm... DAT wil ik proberen *LOL* *LOL* *LOL* .
Bij mij is het ook wel zo dat in draf mijn voeten naar buiten schieten, in de maat Knipoog .
Raar, en sommige mensen hebben daar totaal geen problemen mee. Volgens mij is het ergens een spier die wij niet weten te vinden.

Zoals met je oren flapperen. Als je eenmaal weet waar die 'oorspier' zit, kan je het zonder probleem. *LOL*

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 13:27

Ken het probleem, er is een manier. Doe niet de tenen naar binnen maar de hakken naar buiten. Klinkt hetzelfde, voelt anders.

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 14:19

hoi
bij de manege waar ik gereden heb deden ze altijd strotouwtjes aan de beugels en de singel....dan kan je je tenen niet naar buiten drukken.
alleen kan je dat geen moeilijke oefeningen doen, of je moet dan je voet even uit de beugel doen, omdat je hem niet naar 8eren kan leggen
kus LiSSy

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 14:27

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:57

Oefening om aan het gevoel ervan te wennen is...

'ga met je benen ver naar achteren, terwijl je hakken omlaag laat zakken en jij zelf ver naar voren verlicht zit (je komt dus boven de voorboom van het zadel)...handen naar voren en hou je hakken omlaag en ontspannen'

Zo stap je dan weg en merk je dat je nog het best stabiel bent op die manier, als je je hakken niet laag houd dan kukel je uit evenwicht! Dit is dus een hulpmiddel voor het hakken laag houden zonder spanning of klemmen omdat je voelt hoe stevig je zit zelfs al liggen je benen ver naar achteren en jij helemaal voor het zadel....

Sommige mensen hebben knieeen die het niet toestaan om de tenen volledig naar binnen te houden, je kunt botten helaas niet dwingen.
Ik heb dat dus ook, het beste dat ik kan doen is mijn voet recht of ietsjes naar binnen, maar zodra er veel concentratie op andere dingen nodig is dan draaien ze vaak toch naar buiten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 00:34

Je tenen naar binnendraaien doe je met je hele been en niet alleen met je enkels. Als je dat doet dan krijg je alleen een verkrampte houding. je moet je bovenbeen namelijk iets naar binnen draaien. dat heb je je tenen ok gelijk iets meer naar binnen staan en je knie ligt op de juiste wijze tegen het zadel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:56

Hoi Visje, ik sluit me bij Heike aan. Mogelijk ligt je hele been niet helemaal goed in het zadel. Heb je misschien wat dikkere benen? Dan zie je dat nl. wel vaker.
Er is een heel simpel trucje om dat te verbeteren, maar dan moet je effe iemand vragen je te helpen.

Jij gaat gewoon lekker in je zadel zitten, met je voeten uit de beugels en je benen ontspannen. Je helper pakt een been, trekt dat zachtjes van het paard af, beweegt het naar achteren, en dan rustig naar het paard toe, en dan het been van achter af "het zadel inschuiven". Je knie zit dan ook meteen goed. Als je been zo ligt, wip je je tenen in de beugel, en dan je andere been.

Dan voel je pas goed hoe je been hoort te liggen in dressuurpositie.

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is' m'n verhaaltje ziet er een beetje vaag uit geloof ik...

Sonja

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 15:20

Oefenen, oefenen, oefenen. Ik zat altijd verkeerd. Mij is gezegd om met een houtje tussen mijn knieen te gaan zitten om te leren mijn voeten recht langs het paard te houden. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 09:15

De oefening die Sonja beschrijft is een soort rollen met je been. ALs je het gevoel een beetje krijgt kun je ook zelf je been naar achteren leggen en naar voren laten rollen/schuiven. Als vanzelf komt het vlakke deel van je bovenbeen netjes in het zadel te liggen.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 15:43

Ik heb eigenlijk geen dikke benen, maar wel een héél klein beetje neiging tot x-benen. Nu, dat zal het wel niet zijn, want je ziet het nauwlijks.
Ik heb het gevoel dat je dan ook je knieën tegen het zadel drukt, of lijkt dat alleen maar uit jullie beschrijvingen. Ik moet altijd mijn knieën los van het zadel houden (ja, nu ook niet een overdreven beeld ervan kijgen hé Knipoog ) Ik bedoel dus niet ertegen klemmen. Hoe zit dat precies bij jullie?

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990 en 38 bezoekers