1te die niets doet en 1tje die te springerig is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

1te die niets doet en 1tje die te springerig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 01:47

Ok heb een vraagje Lachen

1. Pony: 6 jaar en manègeknol ... met als ietwat irritant trekje dat ie geregeld gewoon blijft staan. Maar dan dus echt staan, is geen beweging in te krijgen door e kleintjes dus dan wordt ik er maar opgegooid :'( en dan moet ik ff been eraan leggen, tikje met dressuurzweep op zn poep et vwalla mooi loopt ie weer. Tot ik eraf ga.
Hoe kan je dat beest dat nu afleren? Want het is vrij irritant, ik rij normaal met paard nummer 2 Lachen (zie volgende probbie) en die kan ik nu dus niet meer rijden, omdat 1 toch wel eens een deftige les moet kunnen rijden.
Dus hoe leer ik dat beest met iedereen "in gang blijven"?
Hij is dus wel niet echt volledig beleerd vrees ik :s, toen ie daar kwam was "galop" kleine ramp en t heeft iets meer dan een maand geduurd voor ie echt aansprong en bvb een volte rondkwam, ook wijken en bvb echt goede stelling geven enzo zit er niet in Huilen .

2. paardje, schattebobol van me Lachen ... hannoveraantje, +/- 20 jaar en ooit grand-prix dresuurpaard geweest. Hij is toevallig op manège beland en jawel hoor ... krui daar es op. Dit is ondertss 10 jaar geleden Lachen en nog steeds rij ik ermee, maar de laatste tijd is het net of er iets met zn rug is. Doorzitten is quasi onmogelijk geworden en galop mja dat is ook maar niets meer :'(. Zou het kunnen dat zijn rug "stijf" aan het worden is ofzo? Volgens de instructrice hangt t er gewoon aan dat ie de laatste tijd alleen maar beginnerslessen gelopen heeft en zal het allemaal wel weer goed komen, eens ik terug een tijdje met m aant werk ben. Die kunnen dat paard op nog geen half jaar tijd toch nog niet zo naar de vaantjes gereden hebben?
Maar ik maak me beetje zorgen :'(.
Pijn heeft ie wel niet denk ik, oortjes fier naar voren neusje naar borst en alles wat je wil alleen zo verschrikkelijk springerig, ook bij springen toont hij geen tekenen van pijn ofzo ... dus snap het echt wel niet :'(.
Heb zijn chambon wel terug uitgedaan, zou het daaraan kunnen hangen? Ik haat dat ding! Heeft loeizwaar bid in en dan ook dat ding nog :s.

Als iemand me hier aub even mee zou kunnen helpen? Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 20:00

Komaan ik heb zaterdag les en wil weten wat ik eraan kan doen Lachen.