Hoe kun je nou zn beste uitgestrekte draf eruit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Hoe kun je nou zn beste uitgestrekte draf eruit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 18:41

krijgen?
Ewald kan namelijk zo goed strekken, het zit er ook goed in. Maar ik krijg het er onder het zadel niet zover uit dat hij écht strekt, wel een beetje en verruimen, maar niet echt...

Hoe kun je dat er nou wel uit krijgen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:48

Contiunue blijven schakelen, naar voren en weer terug, en daarbij steeds snellere reacties vragen. Dit moet je vooral in de draf en galop doen en je zult merken dat zijn bewegingen zullen verbeteren en dat hij makkelijker wat zal verruimen. Voor een goede uitgestrekte draf (Dus geen middendraf) zal hij een stuk meer op het achterbeen moeten staan dan het gemiddelde B paard.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:48

Het is het allerbelangrijkste dat je pony nageeft en dat hij ten alle tijde voorwaarts en terug wil gaan. Je pony moet daarbij goed en ontspannen over de rug lopen en nageeflijk zijn in kaak en nek. Ook is het belangrijk dat het achterbeen goed ondertreedt.

Wanneer je dit allemaal bereikt hebt kun je eens een poging wagen om een echte goede uitgestrekt draf te kunnen rijden, zonder dat je pony zijn hals opdrukt of 'uit elkaar valt'.

Verder denk ik dat het heel moeilijk wordt om vanachter de pc uit te leggen hoe je nou die uitgestrekte draf rijdt. Het is namelijk niet zo simpel als het lijkt. Ik dnek dat je er goed aan doet om je instructeur eens te vragen om te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:02

Een goede uitgestrekte draf is alleen te rijden op een verzameld, voorwaarts en nageeflijk paard. Daarvoor moet je paard goed rechtgericht zijn, zonder rechgerichtheid geen verzameling.
I bereid hem voor door kleine stukje naar voren te rijden en hem weer terug te zetten op een achterbeen, veel en snel schakelen dus. Ik vind het ook prettig om een volte travers te rijden, recht te stellen en dan een uitgestrekte draf te rijden. Op die manier kun je de achterhand nog eens extra aanspreken.
Vergeet niet dat een uitgesrekte draf pas in de klasse M2 wordt gevraagd en dat is echt niet voor niets!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 12:22

bedankt voor de uitleg.
En ik ga hem ook echt niet elke keer vragen om te strekken, ik vroeg me alleen af hoe je dat er nou uitkrijgt aangezien Ewald nogal wat in huis heeft als hij zin heeft Haha!
En travers rijden we nog lang niet Lachen


Gr. Maaike