wennen aan dubbele longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 18:13

Een tijdje geleden wilde ik mijn pony met twee linten longeren omdat ik dat een goede oefening vind, vooral met buigen en omstellen.
Ik begon dus opgewekt maar op het moment dat ze de longe achter haar kont voelde was het kermis, gelukkig was er iemand die kon helpen want ze draaide helemaal door.
Het is niet zo dat ik er geen ervaring mee heb, bij mijn vorige twee pony's deed ik het ook regelmatig, dat ging altijd prima.
Heeft er iemand een idee hoe ik haar aan iets aan haar achterbenen kan laten wennen.
Met poetsen en allerlei andere dingen is het echt een schaapje, ze wel een echte merrie.
Ik heb ergens gelezen dat je dan een bandage om de pony heen moet doen, achter haar benen langs Verward Verward , lijkt me gevaarlijk!

Wat niet is kan nog komen...


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:50

[img]../upload/18/lichaamsband.jpg[/img]

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 19:25

Toch even een vraagje naar aanleiding van de foto's; als dat lint nou onder de staart schiet Verward of zie ik het niet goed en kan dat niet gebeuren?
Enfin, ik denk dat ik het eens ga proberen, 't ziet er niet zo gevaarlijk uit.

Wat niet is kan nog komen...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:33

Ja ik heb ook een keer met dubbele longe gelongeert

[img]../upload/273/longeren.jpg[/img]

Was niet zo'n succes.
Nu longeer ik met een bandage om zijn kont en die maak ik vast aan het zadel.
Omdat hij dan telkens wat om zijn acherbenen voelt, geruikt hij de achterhand beter.

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:36

als je met dubbele longe longeert, dan gaat het er vooral om dat hij voor nageeflijk is, anders heeft stelling en buiging vragen ook geen zin. Denk er dus goed om dat je pony nageeflijk is, anders wordt hij eerder stijver dan soepeler.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 13:19

Ik ga voor pessoateugel!! Heeft ie ook iets achter z'n kont, maar heb jij niet zoveel in je handen. Hiermee kan j het bijna niet verkeerd doen en hij kan bokken en springen zoveel ie wil maar die pessoateugel zit gewoon goed!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:39

Ik dacht direct aan de plaatjes van Steef, toen ik het berichte las. Het is van Linda Tellington Jones. *LOL* Het paard krijgt daardoor een beter beeld over zijn eigen lichham, hij voelt meer 'hoe hij ineen zit' en leert de juiste spieren gebruiken. Ik dank wel dat het een beetje help om te wennen aan een laidsel achter zijn kont.

Ik loop er ook vaak achter met een dubbele longe en dan leren ze al goed dat leidsels/longeerlijnen niets engs zijn. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers