Galop met een tuiger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 08:29

Ik weet niet wat het probleem is bij dit paard. Een goede tuiger kan galopperen voor de kar maar wordt ook minstens 1 keer per week onder de man gereden. Bedoel je soms dat dit paard nog nooit onder de man heeft gegaloppeerd of dat hij het niet kan?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 10:39

Inderdaad, mijn vragen zijn net als bij Jippie. Ik heb zelf op een wedstrijdstal voor Tuigers gewerkt en die werden allemaal (14 stuks) in het wedstrijdseizoen eens per twee weken en in de winter om de dag onder het zadel gereden. Ook in galop. Draf was wat minder omdat ze zo hoog opgooien. Maar ik snap niet waarom een tuiger niet rustig zou kunnen galloperen. Hier heb ik echt nooit iets van gemerkt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 10:53

Hoi,
Dat kan makkelijk. Ik heb ook wel eens een tuiger gereden en de galop kennen ze niet in het begin omdat ze het weinig gedaan hebben. Met een beetje training kan dat best.
Ik ken een meisje die rijd Z1 dressuur met een tuiger. En gaat over een jaan ZZ licht starten. Dus het kan allemaal wel.
Groetjes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 12:05

Ik ken een tuiger die ZZ licht getraind word en in Engeland loopt een tuiger van NL afkomst, Dikkielo (zoiets dergelijks) op Grand Prix niveau, lijkt mij dat daar ook galop bij hoort.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:40

Al meer dan en jaar terug heeft er in de Bit een artikel gestaan over tuigers in de sport in Nederland. Zo loopt er een afstammeling van Natuur Grand Prix dressuur [weet de naam van de amazone eventjes niet] en een afstammeling van Holland's Golden Boy onder Marco Sas in het Z-springen.

Volgens mij is de amazone van de Natuur Anneke de Jong, ze trainde destijds bij Herman Wientjes. Ik heb haar al erg lang niet meer op de startlijsten gezien.

_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-05-30 17:39 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 16:01

Die afstammeling van golden boy heet Bami, vanwege de zachtgele kleur, leuk hè? sorry, even off-topic!

Maarre: ik vind tuigers erg leuk, en ken er ook een paar die wel degelijk galopperen onder het zadel, kwestie van trainen denk ik!

Succes Mieke

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 22:56

Bij ons op de manege staat een pensionpaard van 13 dat tot drie jaar geleden alleen in het tuig had gelopen. Hij is dus nog maar drie jaar onder het zadel en is net M1 gestart, wat hem goed af gaat. Hij heeft een iets meer verheven draf dan een 'normaal' rijpaard, maar je moet heel goed kijken om dat te zien. Aan zijn galop zie je niet eens dat hij tuiger is. Ik zal eens aan dat meisje vragen of zij problemen heeft gehad met zijn galop.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 23:19

Waarom zou je niet met hem kunnen starten? Starten kan altijd, kijken hoe ver je komt!
Hij zal misschien wat moeilijk zitten, maar in principe zou ieder paard toch een wedstrijdje kunnen doen? Er zijn ook fjorden die M dressuur rijden. Niet om de fjord te kort te doen, fjordenliefhebbers!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 09:12

Ik rij ook op een tuiger, en heb al een startkaart. De galop bij 'mijn' tuiger gaat hartstikke goed, en kan haar nou echt voorwaarts rijden, weer opvangen, gewoon echt van die overgangen maken. alleen het blijven zitten is zooooo moeilijk Lachen!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:31

Om een gesloten, rustigere galop aan te leren moet het paard leren zich te sluiten. Mijn halve tuiger heb ik het geleerd door veel voltes te galopperen. Eerst grote voltes, daarna volte wat sluiten, weer openen, en weer opnieuw. Steeds verder sluiten, en tussendoor niet aan de teugels gaan hangen, moet echt lukken doordat hij meer gesloten gaat galopperen. Ook tempowisselingen in de galop helpen, dus paar passen wegrijden en weer opvangen. Of terugrijden en weer wegrijden. Succes ermee.

Sprakeloos

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:38

galop met tuigers kan hardstikke goed (ik heb zelf ook een aantal jaren een tuiger gereden en zelfs verzameld galopperen kon ze aardig en ze kon gewelig springen (paps was proloog)) en mijn nichtje wendy (en dominique) rijdt op een tuiger en ze is vorig jaar zelfs eerste geworden op de apeldoornse kampioenschappen (in haar ring)
en kurian is een echte tuiger.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 31 bezoekers

cron