Hoe gebruik ik mijn barebackpad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Hoe gebruik ik mijn barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 11:24

Sinds gisteren heb ik eindelijk mijn barebackpad en ik vind het geweldig, maar ik heb er echt wat vragen bij:

Kan ik elke dag met zo'n pad rijden?
Bij het draven voel ik bij het doorzitten echt dat ik over zijn ruggegraat kom en bij het lichtrijden land ik erop, is dat niet slecht?
De singel is vrij smal en van kunststof, maar als ik er een schapenvachtje omheen doe kan ik niet aansingelen, oplossing?
Ik heb er beugels aanhangen, maar die gespen zitten in de weg, horen er wel gewone beugelriemen aan?
Kan ik überhaubt wel lichtrijden? De druk wordt natuurlijk veel minder verdeeld als bij een zadel?

Probleem is dat Baduh een bult heeft aan de zijkant van zijn hoge schoft, die zit er al een tijd en is waarschijnlijk ontstaan door een verkeerd zadel of beukende knieen op de renbaan. Ik merk nu dat mijn zadel de druk niet goed verdeeld en heb het idee dat het zadel vooral op die bult schuurt. Ik heb nu geen geld voor een nieuw zadel. Problems, problems.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 15:33

Pfff lastig.
Ik heb 2 bbp's ,de ene is echt hardstikke goed,makkelijk aan te singelen met een koordsingel(zon westernding),met gespen,maar heeft geen beugels Boos!
De ander zitten wel beugels aan,waarschijnlijk heb ik dezelfde als jij Tong uitsteken
Maar die beugels waren te lang voor mij!( ik heb geen gewone beugelriemen eraan!<zijn gelukkig op maat gemaakt nu,maar idd die gespjes ervan zitten mij in de weg.
De singel vind ik ook 10 keer niks,ik krijg 'm niet strak genoeg aangesingelt,ik ga m denk ik laten vermaken zodat er een gewone singel aan kan met gespen.
De druk..tjah,Michelle heeft noit zo snel last van dat soort dingen,ik rij zelf ook weleens zonder zadel,maar met bbp heb ik wel het gevoel dat het beter is voor d'r rug,omdat het toch zacht is,maar d'r ruggegraat is niet vrij nee.
Ik denk niet dat je er elke dag mee moet gaan rijden,tenminste,dat ligt een beetje aan je paard denk ik.Veel mensen vinden het niet goed als je elke dag zonder zadel rijd,en dat kan ik ook wel begrijpen,wat dan zit je met je zitbeenknokkels te drukken op de rug,maar met een bbp is dat alweer een stuk minder!


Als je de beugels en singel niet fijn vind,kan je misschien eens naar een zadelmaker gaan en die vragen om advies(bij mij wel handig ,want wij hebben een zadelmaakster op sta l Lachen )

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 22:22

Ik heb ook wel zo'n shapenvachtje in halve sjabrakvorm, als ik die eronder lig wordt het misschien ook wat zachter. Moeilijk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:19

Je kan er elke dag mee rijden, en ik heb ipv de "gewone" singel een Westernsingel eraan gemaakt, en die maak ik dan vast met de stropdasknoop....

De beugels gaan wel wat zakken als er gewicht op komt... daar zijn stro-touwtjes heel handig voor.... Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 20:32

Stro-touwtjes? Verward

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:31

Ik heb er ook een westernsingel aan gedaan die je met zo'n stropdasknoop vastmaakt, dan kun je prima aansingelen.
Voor Karin gebruikte ik de barebackpad altijd met rijden, omdat door haar doorgezakte rug het zadel niet meer goed lag. Voor Sarah en Mickey gebruik ik hem af en toe.
Ik heb geen ervaring met lichtrijden, ik doe er nooit beugels aan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 09:57

strotouwtjes ja... daar bind ik de beugels over de rug mee aan elkaar vast, zodat ze niet gaan zakken... Knipoog ik weet niet hoe ik het anders uit zou moeten leggen..... maar de pad zelf zit echt heel prettig.... Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 13:25

Ja, maar ik gebruik de beugels graag, maar volgens mij wordt de druk veel te slecht verdeeld.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:48

als je de beugels graag gebruikt, kan ikj e toch aanraden om stro-touwtjes te knopen op tie-raps (hoe schrijf je dat???)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers