Kijkerig bij het springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Kijkerig bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 13:44

Mijn Fjord Pjelk kan op zich best leuk springen. Iedere week hebben we springles en doen dan veel verschillende hindernissen maar het probleem is dat hij de eerste keer over een sprong altijd heel goed kijken moet. Doen we bijvoorbeeld een kruisje dan gaat het prima maar maakt de instructeur daar een in-uitje van dan gaat hij tussen de sprongen op de rem en zit ik weer op z`n hals(of in het zand) Als hij er eenmaal overheen is geweest dan is het geen punt meer. Dan gaat het heel makkelijk en trekt hij zelfs naar de sprong toe. Maar bij een wedstrijd kan dit natuurlijk niet. Dan moet het in een keer goed en ik vind het nog heel erg lastig hem dan met voldoende power over de hindernis te rijden. Wie weet raad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:58

Veel vreemde hindernissen gaan springen.
Veel oefen parcoursjes.
Een deken over de balk, jas aan de staander.
Plastic er over heen, alles wat je maar kan vinden in de buurt wat veilig is.

Dus gewoon veel doen, dan word het vanzelf beter.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:40

precies dat zou ik ook doen!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:10

wat rk zegt en probeer hem gewoon door te duwen
mijn pony was ook super kijkerig uiteindelijk nog L springen mee geweest gewoon door hem door te duwen en van voor een beetje te spelen zodat die afleiding krijgt en niet alleen op de hindernis let. en heel veel rare dingen springen leren ze het meeste van

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

oefenen oefenen en nog eens oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:25

hoi wat hier boven gezegt wordt klopt als een bus veel vreemde dingen oefenen op een maximale hoogte van 80 cm. anders wordt het te gevaarlijk. ga ook op oefenparcours en spring ook eens bij anderen. mijn merrie loopt nu een jaar in het Z en snorkelt nog steeds bij rare hindernissen. veel belonen en rustig aan!!! denk niet aan zo mooi mogelijk over de hindernis maar samen naar de overkant is op dit moment het belangrijkste suc6 met ervaring op doen.