vervelende jonge hengst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 10:27

Hallo!!!
Dit is m'n 1e berichtje dus ik zal me even voorstellen.Ik ben ilse en woon in son. Ik rijd paarden voor samen een man(fokker/handelaar) en 1 van die paarden levert al wat langer een probleem.

We zijn de trotse eigenaar van een 2 jaarige hengst, Siroco (v. Iroco)een echte crimineel. Hoe we hem ook probeeren te vermaken in de wei in de stapmolen of los in de buitenbak hij weet telkens weer te ontsnappen. Iedere keer bouwen we een nog betere omheining maar hij molt alles. Gewoon er onder of doorheen.(erover is hem trouwens ook een keer gelukt(wat een springtalent.)) We willen hem liever niet laten ruinen door zijn bloed en vermogen.
Weet iemand een goede oplossing of bezigheidstherapie voor onze jonge herrieschopper?!?!
Ik hoor graag van jullie!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 10:50

op stal hebben we een paddock 50-25m die speciaal ook voor hengsten is gebouwd. De omheining is 2 meter hoog en met stoomdraad afgezet. De omheining is ook niet van hout maar het is een heel hekwerk van gegalvaniseerde buizen. Als ze daar netjes uit weten te spring dan heb je een hele echte *LOL* *LOL* .
Als je een stapmolen hebt moet je stroom op de tussenschotten zetten en ook schrikdraad op de omheining aan beide zijden. Als je de hengst in de molen zet, laat dan voor en achter hem een vak leeg en zet hem niet samen met merries!
Ik hoop dat je nu niet je hele terrein hoeft te verbouwen *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 16:14

heeeeeeeeee!heb geen wijze raad enzo, maar leuk dat je ook in Son woont! Waar woon je precies? Ik woon dus ook in Son, maar dat was vast al duidelijk. Enne..het klinkt WEL alsof ze het hele terrein moeten verbouwen!Behlave als ze het al hebben dan.

ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 19:26

nou margje jij kent mij wel. ik heb namenlijk gisteren nog naar jou paardje gekeken en via jou weet ik dus ook deze site.(thanks) Mail jij mij die foto van Magic nog want die wil ik wel graag hebben. het adres is lauragoescrazy@hotmail.com
Liefs

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 19:36

hoi,
Waar ligt Son Verward . Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Het is misschien een beetje raddicaal maar je zou hem aan de rope kunnen zetten of kluisteren Lips are sealed
Die van mij gaat ook overal doorheen en nu staat hij aan de roop en hij is er niet ongelukkiger op geworden.
Kim Party!!

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 20:02

Kim, Son ligt bij Eindhoven in de buurt. Daar woon ik dus ook vlakbij Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 20:08

Ik las in het Bit over een nieuwe soort zwem/loopband, misschien is dat een idee?
Worden ook de spieren goed getraind zonder riscico van verkeerde belasting dankzij het water. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 10:33

oepsie Bloos Bloos Bloos schaam me diep. ebn er ook nog niet aan egwend dat jij allemala van die grote springpaarden hebt hoor! *LOL* ja, ik mail Magic zo wel denk ik, als ik hema l gescand heb, anedrs anders keertje. hihi, zit te denken, ken helemaal geen Ilse in Son.Toch wel! *LOL* die loopband hebben ze bij v Osch ook, denk dat die die ook niet heel laat eigenlijk..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:26

Hoi Ilse,
Jonge hengsten kun je tot hun 3e jaar beter in een kudde met andere hengsten van zijn eigen leeftijd laten lopen. Op deze manier leren ze manieren, het is wel belangrijk dat ze goed in de hand staan als je ze wegbrengt anders krijg je na verloop van tijd een halve wilde terug op stal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers