hebben jullie paarden hier ook last van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

hebben jullie paarden hier ook last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 21:38

Ik heb vandaag voor het eerst alleen in de bak gereden en hij was niet vooruit te branden. Omdat er vandaag geen les was ( tweede pinksterdag ) was ik alleen. Hij viel steeds uit de draf en galop en linksom in galop ging moeilijk. Het zou natuurlijk een lichamelijk probleem kunnen zijn ( het was warm, trok achter iets hoog op, erg bezweet, ik hou het goed in de gaten ) maar ik weet ook dat hij in de les wanneer hij voorop loopt ook indut. Toch ging het steeds beter de afgelopen tijd, hij werd steeds meer voorwaarts. Hij is het niet gewend alleen te rijden. Hebben jullie paarden daar ook last van dat ze minder voorwaarts zijn wanneer je alleen rijdt?

Groetjes en een hoefje van Gamble


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:39

um, nee, ik rij altijd alleen, dus dat is hij gewend. Haha!

Er zit wel eens verschil in dag, de ene dag is hij uit zichzelf vlotter dan de andere.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: hebben jullie paarden hier ook last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:06

gamble schreef:
Hebben jullie paarden daar ook last van dat ze minder voorwaarts zijn wanneer je alleen rijdt?


Als de "kudde" voorwaarts is zal hij niet achterblijven. Het kan zelfs zo zijn dat er een soort competitie onstaat onderling. Op die manier kunnen bv. paarden die van nature wat lui zijn wat 'opgepept' worden door gebruik te maken van die drang.

De warmte heeft natuurlijk wel wat invloed, maar paarden kunnen in principe heel goed werken ook bij wat meer warme dagen.
Manuel.

Amor Vincit Omnia

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:22

mijn pony is alleen in de bak juist sneller. en voornamelijk vervelender...overal naar kijken enzo.. Extreme duivel
met warm weet merk ik wel duidelijk aan hem dat hij wat sneller moe is, maar ach, ik zelf ook en dan stappen we gewoon even wat meer en dan kunnen we er weer helemaal tegen.

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:45

de merrie waar ik op rij doet dat ook. ze is dan ook de baas van het stel. normaal is ze echt lui maar als ik mee ging naar les dan is ze super snel.
ze wil dan gewoon niet achter een ander aanlopen. zij is de baas dus zij gaat voorop. alleen hoeft dat niet en bij de paarden bij ons op stal doet ze het minder alleen als we naast elkaar rijden, want die weten al dat ze de baas is.
groetjes franka

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 11:49

Gisteren les gehad en je raad het nooit, we hebben zelfs de middendraf ontdekt. Hij kon het natuurlijk wel maar had het voor mij verborgen gehouden. ( wie zegt dat paarden niet slim zijn ) Normaal moet je zo hard werken dat ontspannen voor mij moeilijk is maar gisteren. Heerlijk in draf kon je echt easy lichtrijden, dit gevoel had ik nog nooit eerder gehad bij hem. Weinig in de hand en ontspannen te paard. Ben helemaal in de wolken, zeker omdat ik eigenlijk bang was dat hij weer ziek zou worden net als een aantal maanden geleden. Wel heeft hij erg veel hinder van het warme, benauwde weer, hij was echt doorweekt en stond te hijgen.
De eigenaar wilde hem alsnog een keer scheren, doen jullie dit ook wel eens in het voorjaar? Van de winter hebben we het niet gedaan omdat ik hem toen net reed en de eigenaar toch bezorgd was dat hij dan erg fris zou zijn.
Groetjes en een hoefje van Gamble


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers