hoofd knikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Super
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-11-01

hoofd knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 15:29

Wat kan dit zijn? Tijdens het rijden geeft hij met zijn hoofd een heel snel knikje. Heel irritant. De tanden kunnen het niet zijn, want die zijn een paar maanden geleden gedaan. Het is trouwens een jong paard.


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:00

Dat gebeurt wel vaker bij jonge paarden. Doet ze het op het moment dat je met hand inkomt of gewoon tussendoor? In het eerste geval zou je kunnen overwegen om het eens met een zachter bit te proberen. Als het zomaar tussendoor komt is het vaak een probleem met de aanleuning, in dat geval veel tempowisselingen en proberen de verbinding naar voren toe sterker te maken.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:27

Hoi,
ik heb altijd geleerd dat je ze dan naar voren moet rijden,
gewoon flink voorwaarts,

Kiekeboe

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:48

Volgens mij heeft dat te maken met high worden.. jaja echtwaar.. Als een paard zijn hoofd heel snel omhoog mikt en dan weer omlaag, ontstaat er een stof in de hersenen waar ze zegmaar high van worden...

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:01

Dat gebeurt alleen als ze die beweging constant herhalen. Net als b.v. bij weven in dat geval worden er endorfines aangemaakt waardoor het paard zich lekker voelt. Maar dat wordt ook tijdens het werk aangemaakt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:59

Als een paard et heel vaak doet en er dus high van wordt is et dus een head-shaker.

Ik heb et et paard van Super zien doen, en et is een heel klein knikje, niet dat ie echt met zijn hoofd slaat, maar hij knikt gewoon iets.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:53

Probeert hij niet stiekem een paar centimeter teugel van je af te pakken?

Super
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 11:00

De optie meer voorwaarts rijden kan helaas niet omdat hij van zichzelf flink voortwaarts is. Zelf denk ik dat hij i.d.d. wat centimeter teugels van me wil afpakken. Als ik hem namelijk met een compleet losse teugel rij, doet hij het niet.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:03

Mijn pony deed het ook altijd, maar dan alleen als hij een grasmaaier hoorde of als het waaide. Bij wind waaide het zn neus in en dat vond ie niet leuk. De grasmaaier komt geloof ik doordat ie een keer te dicht bij een grasmaaier heeft gestaan waar spul vanaf kwam gestoven. Vond ie blijkbaar ook niet zo leuk en dat bleef ie zich herinneren!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:24

Dan moet je je hand knijpen in een vuist en als hij dan dat knikje geeft houd je em even heel strak, als hij dan geen knikje geeft doe je je hand weer heel ontspannen.
Als hij dat dan weer doen knijp je weer je hand op een vuist en daarna weer onspannen.
( heeft bij mij ook geholpen.)

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 08:53

probeer eens stil te zitten! niet met je hande bezig zijn en niet met je bene bezit zijn gewoon zit en niets doen (moelijker gezecht dan gedaan)
je zal zien dat tie er rustiger van word en minder met zn hoofd aan de gang gaat!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:59

hoi

hij moet waarschijnlijk leren gewoon wat stiller te zijn in de aanleuning. dat is voor meer paarden moeilijk in het begin.

veel succes groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers