achter de teugel lopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

achter de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 11:57

Sorry hoor maar ik heb weer een technische vraag, ben een nieuwsgierig typje. Wat betekend het precies als een paard achter de teugel loopt?

Groetjes en een hoefje van Gamble.

Ik wil gelijk iedereen even bedanken voor al jullie uitleg en adviezen van de afgelopen tijd, ik heb er iedere keer weer erg veel aan.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: achter de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:28

gamble schreef:
Sorry hoor maar ik heb weer een technische vraag, ben een nieuwsgierig typje. Wat betekend het precies als een paard achter de teugel loopt?

Groetjes en een hoefje van Gamble.

Ik wil gelijk iedereen even bedanken voor al jullie uitleg en adviezen van de afgelopen tijd, ik heb er iedere keer weer erg veel aan.


Als een paard achter de teugel/loodlijn loopt loopt hij met zijn neus meer naar de borst, dus met een duidelijke knik in de nek/hals.
Normaal hoort hij dus met zijn neus op of iets voor de loodlijn te lopen.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: achter de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:30

Als paard zijn hoofd teveel naar de borst brengt en zo geen contact meer op de teugel is (teugel komt los te hangen).

Amor Vincit Omnia

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:49

Achter de teugel is dus niet hetzelfde als achter de loodlijn. Een paard kan aan de teugel achter de loodlijn lopen, maar bijna nooit andersom Haha! .
Duidelijke uitleg met (zwaar gedateerde) foto's in het beroemde Ruiters & Rechters.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:32

Hmm, ben ik het niet mee eens als ik eerlijk ben. Weet jij ongeveer op welke bladzijde ik moet kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:57

Een paard dat achter de teugel loopt heeft geen verbinding meer met de ruiter hand.
Dat je bij achter de loodlijn lopen nog wel hebt.
Dit vraag je dus ook vaak zelf.
Een paard dat achter de teugel loopt doet dit zelf en moet je naar de teugel toe leren lopen, zodat hij je hand weer gaat zoeken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:03

chantal1 schreef:
Hmm, ben ik het niet mee eens als ik eerlijk ben. Weet jij ongeveer op welke bladzijde ik moet kijken?


lees eens pag 61 t/m 65. zoals je zal zien precies hoe ik het al eerder omschreven had. heeft dus niets met de loodlijn te maken, maar met teugelcontact.
R&R is ook mijn bijbel, niet zozeer omdat ik het opvolg, maar omdat het op 1 lijn is met mijn ideeen.

Amor Vincit Omnia

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:48

SuperPepeijn"]
[quote="chantal1 schreef:
Hmm, ben ik het niet mee eens als ik eerlijk ben. Weet jij ongeveer op welke bladzijde ik moet kijken?


lees eens pag 61 t/m 65. zoals je zal zien precies hoe ik het al eerder omschreven had. heeft dus niets met de loodlijn te maken, maar met teugelcontact.
R&R is ook mijn bijbel, niet zozeer omdat ik het opvolg, maar omdat het op 1 lijn is met mijn ideeen.
[/quote]

Ik zal het vandaag of morgen lezen, iig bedankt!
Nog even een toevoeging; ik ben iemand die er een hekel aan heeft dat paarden voor of achter de loodlijn lopen, ze moeten er gewoon opzitten en nee, niet door dwang maar door een goede rijstijl.
Ik denk dat we allemaal genoeg voorbeelden zien van ruiters waar bij hun paard achter de loodlijn loopt en dus ook het paard geen contact meer heeft met de ruiter.
Btw, ik heb geen boek als bijbel, wel als richtlijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers