Hij gaat veelste hard!!!wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hij gaat veelste hard!!!wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:07

stappen enzo gaat goed maar zo gauw ik wil gaan draven of in gallop wil dan gaat ie kei hard dus niet gewoon rustig draven maar echt snel..als ik hem terug neem dan gaat ie weer in stap...
wat moet ik doen?

Kisss sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:30

Als mijn paardje af en toe zo'n bui heeft zet ik hem direct op een volte! Door deze steeds kleiner te maken KAN hij niet meer zo hard. Als-ie zich dan weer netjes aan mijn tempo houdt, mag-ie weer recht uit of op een grote volte.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:36

In stap al beginnen met heel rustig te stappen. Heel, heel rustig. Daarna ga je op een kleine volte en je draaft aan. Probeer je paard beneden het basistempo te laten draven, ZONDER dat je gaat vasthouden in de mond. En dan mag je gerust een keer hard in komen met de hand, als je maar niet vergeet je hand daarna te ontspannen, want dat is nog het belangrijkste van alles.

De hond is de betere mens

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:28

in een heel langzaam tempo lichtrijden, het paard past zich aan jou bewegingen aan dus doe gewoon alsof je een super sloom mens bent Haha!
en niet aan de teugels gaan trekken of met je benen gaan klemmen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:37

Nou, ik denk niet dta een paard zich aan jou bewegingen gaat aanpassen, in ieder geval niet in zo'n mate dat ie langzamer gaat, omdat jij langzamer in en uit het zadel komt.

Ik zou de raad van Desiree opvolgen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik wil er nog wel even aan toevoegen dat je moet opletten niet de hele tijd op dezelfde hand te draaien, maar dat lijkt me logisch Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:12

assie schreef:
Nou, ik denk niet dta een paard zich aan jou bewegingen gaat aanpassen, in ieder geval niet in zo'n mate dat ie langzamer gaat, omdat jij langzamer in en uit het zadel komt.


Bij mijn pony werkt dat wel, als ze begint te racen en ik ga langzamer lichtrijden (niet zo langzaam dat je gaat hobbelen natuurlijk) dan gaat zij ook langzamer lopen!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:14

assie schreef:
Nou, ik denk niet dta een paard zich aan jou bewegingen gaat aanpassen, in ieder geval niet in zo'n mate dat ie langzamer gaat, omdat jij langzamer in en uit het zadel komt.



jawel hoor, ik reed is opok op een Hackney, super snel beestje met korte, snelle pasjes, dat hielp perfect !

Anoniem

Re: Hij gaat veelste hard!!!wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:18

REMMEN!!!

Nee dat was effe een flauw grapje, heel veel voltes gaan rijden, en de volte klein maken, en daarin overgangen gaan rijden, op je buitenteugel, door de kleine volte kan ie niet meer hard gaan.

Heelveel succes.
sunshine schreef:
stappen enzo gaat goed maar zo gauw ik wil gaan draven of in gallop wil dan gaat ie kei hard dus niet gewoon rustig draven maar echt snel..als ik hem terug neem dan gaat ie weer in stap...
wat moet ik doen?

Kisss sun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:36

het advies om langzaam licht te gaan rijden en je 'zwaar' te maken is niet zo gek. Je vertraagt de beweging iets en blijft dichter bij je zadel, dat kan wel degelijk heel goed werken. Het moet inderdaad voelen alsof je heel sloom en lui-achtig bent. Daarna ga je m van voren proberen op te vangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 47 bezoekers