buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 20:50

Ik rijd sinds januari dit jaar op een Fjord (Pjelk) die op een manege staat. Ik heb tot nu toe alleen nog met hem in de bak gereden. Het lijkt mij leuk om in de zomer buitenritten met hem te maken maar het probleem is dat ik niet goed weet hoe verkeersmak hij is. Voor de manege langs is een landelijke weg met direct ernaast een ( drukke) tweebaansweg. Ik ben weleens langs de landelijke weg met hem gereden terwijl op de tweebaans auto`s en een klein vrachtwagentje passeerden en dit vond hij niet eng. Ik wil alleen ook wel verder rijden dan deze weg en ik weet niet hoe hij op grote vrachtwagens of tractoren reageerd die vlak langs hem rijden. Hoe kan ik hier nu het beste achterkomen? Door met hem aan de hand langs de weg te lopen, met een makke pony samen te gaan rijden of iemand anders te vragen hem vast te houden als ik erop zit?
De pony is trouwens 5 rn zijn eigenaar die hem zelf inreed heeft nooit met hem buiten gereden.


Megan
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:59

Hoi,
Het beste kan je met een of meerdere andere pony's (het liefst waar je al eens samen mee in de bak hebt gereden) gewoon een buitenrit gaan maken en dan op zondag, zodat je niet teveel werkverkeer tegenkomt. Er naast lopen is niet echt effectief omdat je uiteindelijk toch wil dat hij vertrouwen in je heeft terwijl je erop zit. Daarbij kan het gevaarlijk zijn als je een pony vast hebt en hij ineens bang opzij springt. Als je erop zit kan er niks gebeuren. Zeker niet als je in een groep rijdt. Zorg dan dat bij eventueel gevaar, je pony achter anderen loopt. Hij zal dan bijna altijd bij de andere(n) blijven.

ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:59

hoi,
ik kan net zoals megan het ernaast lopen sterk afraden. (Bij mij is dat in ieder geval een keer helemaal mis gegeaan)Als je pony schrikt en probeert te vluchten kan hij dit niet en wordt de reactie die hij geeftop het verkeer alleen maar heftiger.Zo zal hij van verkeer een nare ervaring krijgen omdat hij niet weg kon en zich daardaaoor heeft bezeerd bijv. in zijn mond. Het beste kan je inderdaat gewoon met een braaf paard naar buiten gaan dan leert hij het vanzelf.
suc-6

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 21:28

Hoi!
Bedankt voor de reacties! Ik heb jullie raad opgevolgd en ben samen met een vriendin en haar makke Tinker buiten gaan rijden. Het ging heel erg goed. Pjelk schrok echt nergens van. Cool Er is een paar keer een brommertje dicht langs ons gereden enkele auto`s zijn gepasseerd waar hij niets om gaf. We zijn nog geen trein, tractor of vrachtwagen tegengelkomen maar tot dusver lijkt hij wel mak in het verkeer de rit van vandaag is zeker voor herhaling vatbaar!
Groetjes van een zeer blije ik Lachen Lachen Party!!

Megan
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:33

Hé, leuk voor je!
Nou zal het allemaal wel los lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers