Een paar technische vraagjes over DE proef van zaterdag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Een paar technische vraagjes over DE proef van zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 18:53

B10 wel te verstaan. Ik heb hem net van Kim gekregen, de liefurt had hem overgetiept voor me.

Zit hem nu wat door te lezen, ik geloof dat we het wel kunnen.
Ik heb alleen een vraagje over de gebroken lijn 5 meter.
Vijf meter is tot een vierde van de lengte van de bak he? Dus de helft van de A-C lijn zeg maar. (hahaha, snappie?)
Je rijd door de hoek en vervolgens houd je ook die stelling aan om het eerste deel van de lijn te rijden. Stel je dan vervolgens recht en dan weer dezelfde stelling als je weer terug rijd naar de hoefslag? Of kun je de stelling gewoon aanhouden de hele lijn door?

Ehm, met andere woorden, wat zijn de criterea voor een fatsoenlijke gebroken lijn?

En ik wilde nog vragen voor het halsstrekken. Dat is toch een punt van kritiek voor veel ruiters. (en voor mij Haha! ) De vorige keer moest ik dat op de volte in draf, dat was prut. Nu moet het in stap tijdens het van hand veranderen, dat scheelt een stuk.
Laat ik Isolda langzaam naar voren gaan met haar hals? Een beetje zoals het bit uit je handen laten kauwen zeg maar? En wat wil een jury zien? Lange uitgestrekte hals, of moet er nog buiging in de hals blijven zitten? En Isolda's neus moet ongeveer tot de hoogte van haar knie?
Dacht het he?

Dat waren de enige puntjes waarik even Verward bij had. Verder moet het lukken. Gisteren even de overgangen, draf-stap-halt-groeten en weer voorwaarts geoefend, daar moest ook nog wat aan gebeuren, want daar gaat de neus nogeens de lucht in. Na een paar keer oefenen had ze in de gaten dat ze gewoon weer vooruit moest en nageeflijk moest blijven. Deed ze toch heel aardig, de schat!
En ja, dan de galop, nou ja. Die oefen ik niet meer, dat doe ik net als de vorige keer. Kop de lucht in, flink draven en vervolgens in een kneitergalop de bak door. Daar ga ik nu geen ruzie meer om maken, dat is voor volgende week vrijdag hoor Haha!

(ik merk trouwens dat ik eens proef-matig moet oefenen in de les)


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:57

Al je antwoorden staan op www.hippix.nl

Ik moet zondag ook B10 rijden en B11. Jij heel veel succes en laat je het weten hoe het ging?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:20

Halsstrekken opende ik gewoon mijn hand en zelf volgde hij die tot kniehoogte.
Mijn ervaring is dat je vaak iets meer dan kniehoogte kan laten zakken(voobij de knie dus)Probeer haar wel wat rond te houden in de hals dus wel de nagevelijkheid erin te houden.
dus niet recht naar voren en naar de grond maar rond naar haar knie gebogen.

Gebrokenlijn 5 meter gewoon rijden zoals je de normale van 10 mtr doet alleen dan tot de helft van de X zoals je zelf al zegt.
het breekpunt van de lijn gewoon ter hoogte van de X laten liggen een pas voor 'X' rechtstellen voor 2 passen en weer doorbuigen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:32

Als je een gebroken lijn 5 meter moet rijden, kijk dan naar A, en op de B-X-E lijn rijd je weer terug naar de hoek. Je snijdt dan precies de helft namelijk. (teken maar eens uit op een ruitjespapiertje)
Veel succes!!! Party!! Cool Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:54

Ja Zep, die truuk gebruik ik ook altijd Als je een F-M gebroken lijn rijdt een denkbeeldige lijn trekken van de F naar de C wanneer deze lijn de B-E lijn kruist maak je je bochtje naar de M.
Tadaaa een nette gebroken lijn 5 meter....
Ik moet 4 mei voor mijn eerste wedstrijdje met Omar....
ssssppppannnneeend
Succes he!

:evaw:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 13:09

Thanks voor de tips!!
Ik hoop dat het een beetje gaat. Ik heb al express geen ruzie met Isolda gemaakt deze week en vrijdag heeft ze vrij. Om de lieve vrede te bewaren Haha!

En duimen jullie voor droog weer? Bij regen kanik niet gaan. En ze voorspellen het zo slecht!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers