bokken afleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

bokken afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 19:16

als een paard bij ons op de manege aan moet galoperen moet je hem een tik geven om hem in galop te krijgen maar als je hem een tik geeft dan gaat hij heel erg bokken en val je er heel snel af
wie heetf tips om dit aftelere


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:37

als hij bokt, meteen weer een tik geven en goed voorruit drijven zodat hij niet de kans krijgt om weer te gaan bokken. dus elke keer als hij bokt, een tik. Jij geeft de laatste "tik" en niet het paard.

boemel

Berichten: 8346
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:33

Je moet hem inderdaad voor elke bok die hij geeft een tik teruggeven.
Zorgen dat jij het laatste woord hebt. Je kunt hem het beste op de volte zetten, zodat hij niet zo makkelijk een loopje met je neemt.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:46

in de manege is dit niet met bokken bij ons maar met capriollen: nl Bolle doet dit Haha! Stoppen in de galop, geef je benen lig je er gegarandeerd van Haha! nu zeggen ze dat je hem een draai rond zijn oren moet geven en we mogen niet met zweep op hem rijden want is vroeger mishandelt geweest ergens anders en is nu bang van zwepen.
Draai rond oren geven zijn trukken maar met trukken ben je wel iets maar er moet toch een andere mogelijkheid zijn.
Hulp gevraagt Haha!

. . .
. . .
. . .

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 15:28

mijn pony bokt ook heel erg, maar als ik haar een tik geeft gaat ze alleen maar mer bokken. Als ze heeftr gebokt zet ik haar op de volte, en geef haar dan een tik, zodat ze niet kan gaan bokken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 20:37

Carolien007 schreef:
mijn pony bokt ook heel erg, maar als ik haar een tik geeft gaat ze alleen maar mer bokken. Als ze heeftr gebokt zet ik haar op de volte, en geef haar dan een tik, zodat ze niet kan gaan bokken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
ik denk dat ik hier t meest aan heb want de tik is het nou juist

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:36

je moet er alleen wel aan denken dat je het hoofd van je pony goed naar binnen houdt als hij of zij weer wil gaan bokken. En als het weer wat beter gaat kun je gewoon weer een wat grotere volte gaan maken, en als het nog beter gaat ook weer een stukje rechtuit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 55 bezoekers