hoe longeren met slof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

hoe longeren met slof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 18:20

Ik snap wel dat je er mee kunt longeren maar hoe zetje em dan vast.

Ik doe het nu met een halsverlenger maar die is een beetje groot de lus wordt zo groot dat je em bijna over het hoofd kunt trekken Haha! en het irriteerd haar gewoon.

Maar hoe doe je het dan met een slof


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:36

Een slof kun je op heel veel verschillende manieren vastmaken, afhankeleijk van hoe hoog je je paard wilt instellen.
* tussen de benen naar bitring naar singen
* tussen de benen naar bitring naar schoft
* Van singel naar bitring naar schoft
En zo kun je de posities eindeloos varieren. Het makkelijkst is om met een singel te werken die verschillende ringen aan de zijkanten heeft om touwtjes of slof te bevestigen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:25

En dan vastmaken met een knoop Haha! Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 21:39

he joyce dat wou ik nou net even weten dat andere wist ik wel maar ben wel een beetje bang dat de knoop er dan uitgaat

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:00

Gewoon een dubbele knoop, die gaat er echt niet uit!

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:07

Ik doe het altijd met een paardenknoop en dan het uiteinde weer door de lus heen. Zorg wel dat je een strakke paardenknoop hebt.

Ik doe dit omdat er rare dingen kunnen gebeuren als bijvoorbeeld je paard onderuit gaat of hele rare sprongen maakt, als je paard dus vast komt te zitten in de slof kun je hem snel loskrijgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:07

Klinkt erg dom, maar ik frunnik altijd maar een soort knoop in elkaar. Ik rijd nu bijna 16 jaar paard, en het lukt mij nog steeds niet. Ik vind mezelf echt een doos..... Verward Kan iemand mij laten zien hoe ik die moet knopen? Voor de 100.000e keer?

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:18

Haha! imker ik neem aan dat je een paardenknoop bedoeld...

Ik kan je het niet laten zien, maar wel zo proberen uit te leggen, het is zo makkelijk

Stel je heb je paard aan een halstertouw vast en je wilt hem vastzetten aan een ring.

stap 1: je doet het touw om de ring, je zet je paard zo strak als je wilt.

stap 2: je slaat het uiteinde wat je over hebt over het het andere stuk heen en je maakt van het uit einde een lus die je door het over elkaar geslagen touw heen haalt (ertussendoor dus)

damn wat is dat moeilijk om uit te leggen zo...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:42

Tja, en daar gaat het nou altijd mis. Als Imker 1x trekt, dan is hij weer los. Ik ben echt een sufferd als het om knopen gaat.... En het zo aan iemand van mijn club vragen, doe ik niet, omdat ik dan volgens mij vreselijk uitgelachen word..... Huilen

Toos paardloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:47

NIET!

Een slof gebruik je alleen tijdens het rijden. Voor longeren kun je dan beter bijzet gebruiken of pessoateugel.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:51

waarom niet gewoon touwtjes bij het longeren? die zijn veel makkelijker vast te knopen en je kan ze op dezelfde manier vast zetten Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

gomir

Berichten: 25526
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:18

OP een bijzet kunnen ze gaan hangen, op een slof die tussen de benen vastzit veel minder *LOL* En niet iedereen heeft de beschikking over een pessoateugel Haha!

En touwtjes en slof hebben hetzelfde effect als je ze hetzelfde vastknoopt dus waarom zou je die slof niet gebruiken als die toch in de kast ligt? Dan hoef je niet achter touwtjes aan Haha!

Ik maak trouwens altijd een gewone knoop, voor ik het uiteinde uit de knoop gehaald heb heb ik mijn singel ook los als er wat gebeurt *LOL*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:03

gomir schreef:
En touwtjes en slof hebben hetzelfde effect als je ze hetzelfde vastknoopt dus waarom zou je die slof niet gebruiken als die toch in de kast ligt? Dan hoef je niet achter touwtjes aan Haha!


Zo kan je het natuurlijk ook bekijken Haha! maar is het niet erg lastig om een slof vast te knopen?

Don't hate me cause you ain't me!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:22

Imker, ik had altijd hetzelfde probleem met die verrekte paardenknoop. Ik doe hem volgens mij gewoon niet strak genoeg, dus ik heb nu de dubbele paardenknoop ontwikkeld Haha! Ik maak één knoop, doe het uiteindelijk door de lus en trek dat aan, dan maak ik nog zo'n zelfde knoop. Dat gaat goed (met vastzetten) Met longeren gebruik ik altijd touwtjes en die zet ik vast met een achtknoopje, gaat nooit los.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Re: hoe longeren met slof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 00:28

SAKKIA schreef:
Ik doe het nu met een halsverlenger maar die is een beetje groot de lus wordt zo groot dat je em bijna over het hoofd kunt trekken Haha! en het irriteerd haar gewoon.


Waarom doe jij geen knoop in de lus achter de oren? Ik maak het elastiek op de goede lengte door de lus aan te trekken (in mijn geval een klein stukje) en maak een knoop in de lus, zodat er niet zoveel meewiebelt als het paard loopt.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:36

zodra je het woord slof noemt gaan bij sommige de nekharen al overeind staan.
In princiepe is het longeren met 2 touwtjes hetzeflde, als longeren met 2 losse delen slof!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:43

toevallig laatst voor het eerst gedaan! ik heb hem door het bit gedaan, toen de bovenste teugel doo de 2 bovenste lusjes van de longeersingel gehaald, die achter de singel vast (gewoon het gespje). en de onderste teug laag vast gemaakt. paste precies Haha! bij jouw paar zal dat wel niet zo precies passen, want ik had daar gewoon mazzel mee.

ja, beetje vaag uitgelegt, maar goed kan is niet mijn sterkste vak Schijnheilig

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:14

Ik gebruik ook altijd een touw. Ik heb ook de pessoateugel, maar dat werkt toch anders hoor. En niet bij ieder paard. Ik heb een paard waarbij de pessoa super werkt, maar ik heb er ook een die ik gewoon altijd met touwtjes longeer, want die pessoa werkt echt niet bij hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nps en 11 bezoekers