buigingen moeilijk.... wat te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

buigingen moeilijk.... wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 12:02

Niet dat ie niet naar beneden loopt maar hij vind het moeilijk buigingen te doen.Hij is wat stijf. Dus hoe moet ik hem dan longeren, ik heb bijzetteugels, maar wat is nog meer geschikt voor de buigingen?

gr kat


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:45

Je kan ook met touwtjes,slofteugel longeren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:14

Gewoon doorgaan met oefen zoek de grens op maar zet hem dan niet onder druk. Zo ook met longeren alles moet uit de rust komen zodra hij zich gaat spannen zal hijidd niet kunnen en willen buigen. Ook met rijden veel tempo wisselingen om alles los te maken of lekker galoperen dara worden ze ook los van.

Wat je kan doen is naast het zadel gaan staan en dan vragen of hij met zijn hoofd naar je toe wilt. Hij mag dan zijn achterhand NIET verplaatsen. Doe hij dat wel zet je hem tegen een muur net zolang dat het goed gaat. Doe dit iedere dag voor het werken. Dit is een manier van stretsen daar wordt je paard soepeler wel goed belonen als hij het doet.
Let wel goed op of hij goed buigt ipv kantelen of rug wegdrukken. Je zal zien dat het na verloop van tijd steeds beter gaat. en GEEN SPANNING OF DRUK OP ZETTEN.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ida
Berichten: 31
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zuid holland

inbuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:12

Hallo,

Ik reed een paardje van mijn vriendin die daar ook last van had ik heb het er wel uit gekregen door in stilstand zijn hals laag naar je schoen/laars te buigen beide kanten.
En als je hem aan het poetsen bent met wat lekker tussen zijn benen en links en rechts te laten inbuigen.
Met het rijden veel inbuigen links (overdreven) en rechts (overdreven).
Hij zat ook vast en op die manier heb ik hem ook los gekregen.
Alles gaat nu erg goed met hem hij loopt nu Z2 En heeft er bijna geen last meer van.
Ze doet wel die buigingen nog steeds als extra oefening.

succes.


p.s als dit alleen niet lukt iemand naast het paard laten staan zodat hij zijn lichaam laat staan hij mag in principe geen been verzetten.

leuke sit hoor

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 09:21

dank je wel voor de tips! Haha!

gr kat


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 13 bezoekers