handen naar voren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 21:31

als mijn paardje goed loopt moet ik van mijn instructeur alleen mn handen openen en absoluut niet iets naar voren doen maar...
ik hoor weer van andere mensen dat dit juist wel moet?heeft iemand dit ook?
alvast bedankt voor de reacties.


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:40

In principe openen je allen je hand, om het contact niet te verliezen, Ik aai hem altijd even met mijn binnenhand (met teugel) door de manenkam, om te belonen en te controleren of ik hem niet op de binnenteugel heb. Ik zou hem niet op 2 teugels losgooien, want dan laat je hem mijn inziens wel erg in de steek. Wel zoveel ontspannen dat je alleen het teugeltje nog voelt. Grens dus tussen vasthouden en losgooien opzoeken.

Navragen is beter dan afvragen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:29

Het lichtjes geven van de teugel geeft aan dat het paard juit zit. Jij vraag hem om aan de teugel te komen, om stelling te geven en als hij juist zit (niet te diep enzo, gewoon juist) geef je hem een beetje meer ruimte. Normaal volstaat het om je hand iets te openen, hoewel ik denk dat ik ook en beetje mijn hand naar voren doe. Het is ook maar een kwestie van een klein beetje. Je moet zoals Jasmijn zegt het evenwicht tussen 'vasthouden' en 'losgooien' zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers