onregelmatige stap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

onregelmatige stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 12:53

heey,
ik heb een probleempje: mijn pony heeft een erg onregelmatige stap. Het is al snel bij telgang en op mijn protocollen bij wedtrijden staat het altijd vermeld. Dus wat doe ik hier tegen. Weten jullie iets


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:20

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een PRE (Andalusier) en als die flink heet is gaat hij ook in de telgang lopen. Wat ik zelf leer is diep zitten terugrijden dan gaat het beter. Barbiano stapt een stuk beter sinds ik les heb maar als hij heet is hou ik het probleem. Het zit ook wel in het ras.
Veel stappen want dat wordt vaak overgeslagen als training.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:53

Ruimte geven met de hand.
Het is in 99% van de gevallen zo dat je paard onregelmatig of kort stapt dat je net niet genoeg ruimte geeft met de hand.
De meeste paarden hebben er dus ook geen last van aan de lange teugel.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:14

In de stapmolen MOET hij wel regelmatig stappen. Het kan helemaal geen kwaad om 'm af en toe een uurtje in de stapmolen te zetten in plaats van het rijden.
Ik zet mijn paardje 2 keer per week na het rijden in de stapmolen om lekker rustig uit te stappen (het is ook een telganger) en sinds hij erin staat gaat het al een stuk beter !

Hopelijk is er bij jullie een stapmolen op stal, anders weet ik ook geen andere oplossing helaas.

Succes ermee !

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:47

Mijn (ex)paard had dit ook. Het is idd een spannings probleempje.
Als ie heet was ging ie ook snel in de telgang over.
Het beste is om zo veel mogelijk ontspanning te bieden in je hulpen (vooral in je hand!) en vanuit de overgang naar de stap je been er aan houden.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:47

een van onze paarden doet het ook, beestje loopt verder super, alleen dat telgangen. Hij doet t juist als je m niet goed doorrijdt. Dus bij hem moet je juist veel been geven en idd vrijheid geven met je hand.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 11:26

Thanx voor jullie reactie ik ga er hard aan werken.... Hopen dat het werkt! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers