Beleren etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Beleren etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 16:52

Morgen ga ik bij een superleuke merrie kijken, een Kennedy X Flemmingh, van 4 jaar.
Als ze bevalt, koop ik haar meteen.
Maar ze is nog maar net onder het zadel, en ook al is ze braaf, ik heb toch mn twijfels.
Ik heb namelijk al eens eerder een jong paard beleerd, en dat ging super, totdat ik er zo ontzettend hard ben afgepleurd!
Sinds die val nooit meer gereden (3mnd terug), ook vanwege mijn rug, waar ik sindsdien ontzettend last van heb. Morgen naar de dokter ervoor, en waarschijnlijk mag ik voorlopig ff niet rijden.
Ik wil dus waarschijnlijk iemand zoeken die haar ff goed kan doorrijden, zodat ik er straks veilig opkan. Want ze heeft er niets aan als ze stilgezet wordt.
Is dit slim? En weet iemand een betrouwbaar persoon hiervoor, die dit netjes kan doen?


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:58

Niet doen is mijn mening. Er komen nog genoeg paardjes die geschikt voor je zijn. Wie garandeert jou dat als het paardje eenmaal goed is doorgereden dat het een geschikt paardje voor je is.
De enige manier waarop je dat kan ontdekken is door er zelf op te rijden.

Ik heb zelf namelijk ook verleden jaar een paard gekocht zonder er eerst uitgebreid zelf opgereden te hebben (alleen rondje gestapt) en dat is dus iets wat ik nooit meer zal doen.
Het heeft al met al niet slecht uitgepakt, maar als ik het over zou moeten doen, zou ik toch een ander type paard hebben gekozen.

Maar goed, het is uiteindelijk jouw beslissing en als jij denkt dat je dit moet doen, wie zijn wij dan om je tegen te houden.
In ieder geval succes met het nemen van een beslissing.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:44

s
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:54, in het totaal 1 keer bewerkt

-

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:32

ben het wel met irene eens: je weet zo nooit of ze ook bij jou past. en daarbij, ik las dat je gevallen bent, en daarna niet meer gereden hebt. is het dan wel verstandig om zo'n jong dier te nemen? ik kan me voorstellen dat je nog wat angstig bent om niet weer te vallen, en omdat een jong paard haast altijd frisser en speelser is..

kan je dan niet beter een ouder, rustiger paardje nemen?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 11:15

Daar hebben jullie zeker gelijk in. Maar ze schijnt heel braaf te zijn, en rustig.
Ik krijg inderdaad steeds meer twijfels, omdat het voor mij handiger is een wat ervarener paard te kopen.
Maar dit is echt een plaatje... Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:01

Anneke schreef:
Daar hebben jullie zeker gelijk in. Maar ze schijnt heel braaf te zijn, en rustig.
Ik krijg inderdaad steeds meer twijfels, omdat het voor mij handiger is een wat ervarener paard te kopen.
Maar dit is echt een plaatje... Knipoog

Maar alleen een plaatje is niet voldoende. Neem een foto en hang die thuis Knipoog

Je moet er fijn mee kunnen rijden en ermee kunnen doen wat jij wilt. Het is niet goedkoop om hem door een ander te laten aanrijden. En dan kan het paard naar die ander zijn hand gaan staan maar jij rijdt nooit hetzelfde als zij!

Succes in ieder geval. Zorg dat je achter je keuze staat!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:33

ik zou het ook niet doen.je wilt iemand anders het paard laten rijden wat jij wilt kopen,maar misschien vind die ander haar wel lekker rijden en vind jij dat helemaal niks. ik vind het veelste riskant.en zeker omdat ze zelf nog erg met je rug zit kan je voorlopig toch niet rijden

Wodan en ik onderweg in de M2

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:53

Tsja ik ken wel iemand die heel erg goed kan rijden en de paarden goed aanvoelt. Pietrick de Boer, ik krijg ook priveles van dr en ben in 1 jaar 10x zo snel vooruit gegaan dan in 1x jaar les.
Ze woont wel helemaal hiero in het noorden.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LiDi en 55 bezoekers