....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 10:54

.......
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:39

ken dit probleem, kennis heeft net zo'n paardje, wil niet meer vooruit en gaat gewoon in de sloot staan. Bij het voorwaarts drijven begint ze gewoon te bokken en te steigeren zonder vooruit te gaan.
Als hij dan omkeert is er niets meer met het pardje te doen en is het weer ontzettend braaf.

Dit is opgelost door gewoon te wachten tot het paard weer voorwaarts ging in de goede richting, dus niet drijven etc. maar gewoon wachten, dit duurde in het begin wel een half uur maar op den duur steeds korter en nu is het weer helemaal klaar. Is een erg vervelend probleem en een half uur stilstaan is ook zeker niet leuk, maar is misschien wel de oplossing zodat het paard niet zijn/haar zin krijgt en weet dat het niets oplost als het stil gaat staan.

succes!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 15:10

heeel bekend probleem wat ik met meerdere paarden gehad hebt. Elk paard is anders dus heeft een andere oplossing nodig. Bij sommige helpt het als je rustig blijft en als je hem voorzichtig voorwaarts probeert te drijven desnoods help je ze wat met de zweep (dit zijn vaak bange paarden en daar moet je heel rustig bij blijven) Je hebt ook echte zeikerds die gewoon geen zin hebben daar ben ik best wel grof mee. Ik schop ze gewoon naar voren desnoods met spoor en met de zweep erachter. Het gaat niet vlekkeloos maar helpt wel het beste.