bijzetteugels uitgeprobeerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-01 09:28

Zaterdag heb ik voor het eerst gelongeerd met de bijzetteugels die ik van Orri overgenomen heb. Het ging hartstikke goed! Party!! Tonkie begint de commando's ook goed te snappen. Een gang hoger is geen probleem, alleen een gang terug duurt wat langer. Maar dat maakt niks uit, dat komt nog wel. Ik heb de bijzetteugels niet te vast gedaan. Ze heeft de hele tijd met de oortjes naar voren gelopen, dus vervelend vond ze het niet denk ik. 20 Minuutjes of zo heb ik gelongeerd. Even wennen eerst aan die dingen he. Het gaat me alleen om de galop. Met rijden is ze goed nageeflijk, alleen het hier inmiddels bekende probleem met aangalopperen he. Dat wil ik dus proberen te verbeteren door te longeren met bijzetjes. Hopelijk helpt het een beetje. Ze moet even gaan voelen dat aangalopperen helemaal niet zo gespannen hoeft door een holle rug te maken.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 19:01

Ik longeer mijn paard ook met bijzetjes. Net als jij ben ik daar zeer tevreden over. Hij begint met de dag beter te lopen. Pling
Ik longeer mijn paard ook vaak even voor het rijden, niet om hem rustig te maken, maar hij loopt dan veel lekkerder. Meer *LOL* Pling *LOL* ontspannen. (Als ik hem rijd, rijd ik natuurlijk niet met bijzetjes.)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers