Verkeerde galop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Verkeerde galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 18:49

Cheyenne (toekomstige paard) is echt een schat! Maar zit altijd op de linkerhand in de verkeerde galop te springen. We gingen de hele tijd galloperen en stoppen als het vekeerde galop was. En het was maar 1x goed gegaan dus daarmee lang mee galloperen maar hij ging bij de bocht in draf. Toen lukte het weer niet we probeerde het harstikke lang maar het lukt steeds niet. Ook niet als je met je buitenbeen gaat doen enzo en voltes. Niemand lukte het. Hoe moeten we dit veranderen?

fok.nl de beste.


Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 19:28

niemand?

fok.nl de beste.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:40

Hmm, misschien kun je je instructrice om hulp vragen?
Ik dacht ook al aan voltes, maar aangezien je zegt dat dat ook niet werkt...Scheve mond

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 19:44

jah dat moeten we maar doen denk ik, want dit is best vervelend.

fok.nl de beste.

betiine
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:44

Mijn verzorgpony had dat ook. Ik heb toen les genomen en mij instructice zei dat de pony scheef was. Toen zijn we eerst daarmee aan de gang gegaan en toen hij in stap en draf rechter werdt ging de galop automatisch ook goed.
Laatst bijgewerkt door betiine op 07-10-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:45

ik heb mijn fries nu 1 jaar onder het zadel ongeveer we hebben hem pas ook 1 jaar daarvoor heeft hij 5 jaar voor de koets gelopen hij is nu 8. In het begin kon hij amper geloperen omdat koetspaarden dat niet mogen. Met les ging het telkens beter voornamelijk de rechter galop maar telkens als hij het te moeilijk vond sprong ie weer over of overkruist. De linkergalop ging al helemaal niet. Toen ben ik veel met hem het bos in geweest lange stukken galloperen toen ging het in de bak ook beter maar links sprong hij nog steeds niet goed toen ben ik mijn zweep in de buitenkant gaan houden en verrek hij springt nu gewoon links aan! Vandaag heb ik gewoon 4x gegallopeerd 2x rechts en 2x links en hij is neit 1x verkeerd aangesprongen ik trots en ook nog van stap in de gallop en zat gewoon goed! Misschien dus de tip om zweep in je buitenhand te nemen?

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:57

VMR -> RT

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:28

als hij de goede galop aanspringt GEEN uren doorgalloperen (bij wijze van spreken), daarmee beloon je hem echt niet. Beloon hem uitgebreid als hij het goed doet, vlieg hem om de hals en stop er eventjes mee, probeer het eventjes later opnieuw.
Ik doe trouwens altijd als ze de verkeerde galop aanspringt, het extra moeilijk maken, voltes rijden en alles, maar kweet niet of je pony daar moeite mee heeft. Dan zouk dat gewoon proberen, dan springt ze vanzelf om, dan natuurlijk meteen weer belonen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 20:52

De tips zin heel verschillend?

fok.nl de beste.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:54

Ponygekkie schreef:
De tips zin heel verschillend?

Alle paarden zijn ook heel verschillend van elkaar Tong uitsteken Probeer de tips eens uit zou ik zeggen!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:12

Na 2 jaar begint mijn verzorgpony ook op de linkerhand goed te galoperen. Vooraf is het de verkeerde galop, daarna overkruist en dan goed. Mijn verzorgpony merkt dan dat ze in de linkergalop wel goed in balans is.

Vraag je instructrice om hulp. En als je er geen hebt, neem er dan een en ga niet zelf klooien alsof je Anky zelf bent.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:51

Kusia schreef:
. En als je er geen hebt, neem er dan een en ga niet zelf klooien alsof je Anky zelf bent.

Alsof alleen Anky een paard kan leren in de goede galop aan te springen Rolleyes

Het gras is altijd groener aan de overkant

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:09

Nettie schreef:
Alsof alleen Anky een paard kan leren in de goede galop aan te springen Rolleyes

Scheve mond
Daarmee bedoelde ik dat ze niet moet denken dat ze zonder hulp het zelf op de goede manier het voor elkaar kan krijgen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:32

heej heej het is ook mijn probleem gehad. Je moet eerst goed stelling rijden, volte en niet doorzitten.
Als dat goed gaat ga je 3 passen doorzitten en tegelijk been geven en binnenhand naar binnen. als je niet goed snapt pb me maar Knipoog

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 01:15

Lachen Galop overgang. Heel gemakkelijk. Aandraven draf doorzitten, teugels fractie korter maken, parade op buitenteugel, en wat ik nu ga zeggen moet allemaal tegelijk hoor, buitenbeen achter de singel die sorgt ervoor dat de achterhand niedt uitzwaait, binnenbeen op de singel en die geeft ook de galophulp, binnenhand staat toe dat paard aangallopeerd dus niet terugwerken met die hand, jouw stem zegt galop of welke woord je gebruikt met aangalloperen. Verkeerde galop, gelijk terugnemen en opnieuw. Het is enorm belangrijk dat je toestaat op die binnenhand omdat anders dat achterbeen niet naar voren weg kan en dat binnenachterbeen moet het verst naar voren aangrijpen om de goede galop aan te geven. Wat ook wel eens makkelijk is om vanuit een verkorte stap aan te galloperen dan heb je meer tijd om je op je hulpen te concentreren. En gewoon veel overgangen naar galop, daar leert die van Lachen

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers