Radjah loopt "plat"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Radjah loopt "plat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 19:02

en dit is wel letterlijk te nemen Scheve mond
Ik ben een B ruiter en rij een vijfjarige ruin Radjah. Ik rij hem zo'n vier à vijf keer in de week, maar heb hem de afgelopen drie maanden elke dag -af en toe natuurlijk een rustdagje - getraind.
Nu is het probleem dat hij wel nageeft, maar dat zijn hals gewoon horizontaal blijft. Ik weet echt niet waarom hij dat doet, ik rij overgangen, hou hem actief,... Hoe krijg ik hem meer opgericht?? Het ziet er zo slungelig uit, en in de B lopen ze allemaal al met nek als hoogste punt... Verward Wat kan ik eraan doen?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:15

De reden is voor ons, op afstand, niet te vinden. Daarom zal je hierover met je instructrice/instructeur moeten overleggen. Deze kent jouw paard, weet hoe hij op bepaalde dingen reageert. En zal daarom ook een goede manier weten die het beste bij jou en je paard past om het resultaat te krijgen wat jij wilt.

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:04

Doe je wel eens inbuig oefeningen met je paard?
Zo, ja hoe?
Zo, nee misschien moet je dat eens gaan proberen!!! OK dan!

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:09

Is het niet gewoon zijn bouw?? Niet alle paarden hebben er een front op zitten!! Mijn eerste paardje had dat ook niet(hals laag ingezet). Maar later had hij toch een redelijke hals, hoewel hij niet zo boven in liep als een typisch dressuur gebouwd paard. Het is wel een kwestie van trainen, maar als de mogelijkheid er niet is, is er weinig aan te doen(ivm bouw e.d.).

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:43

veel figuren, balken lopen zodat hij loskomt in zijn rug misschien een beetje springen. zijn rug moet loskomen en zijn schouders ook

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:44

Lekker schouderbinnenwaarts rijden in draf en galop wordt ie lekker los van. Op een grote volte in galop de buitenhand er goed bijhouden en met de binnenhand vragen en weer loslaten. Zorgen dat je paard eerst helemaal soepel is.