paard loopt onder mij vandaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

paard loopt onder mij vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 14:40

ik heb sins kort een probleemje met mijn haflinger ruin van 4 jaar
sins hij voor de kar loopt (2a 3)weken doet hij het heel slecht onder het zadel
hij loopt onder mij vandaan in draf
hij wil niet aan de teugel lopen
hij hangt heel erg op mijn handen
als ik hem dan weer netjes wil loten lopen dan doet hij net als ofk niets te vertellen heb
ik heb het gistere met slof geprobeerd meer hij doet niets dan hange
nou weet ik wel dat met slof rijden niet goed is en ze daar juist op gaan hangen maar moes het tog proberen van een vriendin
ik weet me geen raad meer met nero
wie kan mij helpen met dit probleem

groetjes liza hoop dat dit voldoende info is om te begrijpen wat er aan de hand is Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:59

Ik weet niet of het aan het voor de kar lopen ligt, daar heb ik geen verstand van Haha!

Maar mijn haflinger heeft er afentoe ook een handje van, is ook 4.
Via mijn les heb ik geleert om wel mijn benen er gewoon aan te houden, langzamer te gaan lichtijden, weinig aan de voorkant te doen alleen "opvangen" niet trekken of terug gaan hangen want dat maakt het alleen maar erger.
Op het moment dat ik langzamer ga lichtrijden volgt mijn haf me vanzelf, dit werkt echt heel goed.

Wat betreft hangen laat ik altijd los, ze kan alleen hangen als jij haar dioe kans geeft, dus als ze hangt loslaten en lekker op haar eigen benen lopen.

Verder zou ik er dan een goede instructrice bij zoeken, en het is jouw paard, dus een vriendin kan je nooit verplichten een slof er aan te hangen.
Heeft ook geen nut, want dit is rijtechnisch zonder slof gewoon op te lossen.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:50

bedankt Lachen
ik zal er op proberen te letten van de week
ik ben al een tijd op zoek naar iemand die mij les kan geven maar wonen allemaal te ver weg voor mij om naar mij toe te komen of ik naar hun mijn ouders hebben weinig tijd om met de trailer weg te kunne
ik heb zelf ook geen idee of het aan de kar ligt maar hij doet het daar mee supper en onder het zadel gaat hij steeds vervelender doen Boos!
maar ik zal er de volgende keer op letten
iedergeval bedankt
groetjes liza

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:14

Inderdaad,zoek een goede instructeur en ga niet zelf prutsen met een slof.

Gewoon eerlijk blijven rijden,voorwaarts aan je been,overgangen maken,veel figuren rijden en dan kom ie vanzelf wel naar beneden met zijn neusje.Hij is pas vier!

Uiteraard even zijn gebit/zadel/rug na laten kijken want misscjien heeft ie ergens last van.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:33

dagmach schreef:
Inderdaad,zoek een goede instructeur en ga niet zelf prutsen met een slof.

Gewoon eerlijk blijven rijden,voorwaarts aan je been,overgangen maken,veel figuren rijden en dan kom ie vanzelf wel naar beneden met zijn neusje.Hij is pas vier!

Uiteraard even zijn gebit/zadel/rug na laten kijken want misscjien heeft ie ergens last van.

ik heb ontdekt dat hij idd last van zijn rug heeft
maar nero iz al anderhalf jaar onder het zadel dus moet hij nu wel weten wat zijn basis is lijkt mij Scheve mond
ik rij zelf al heel veel figuren ik doe eigelijk niets anders Lachen

maar tog bedankt en zal blijven oefenen als zijn rug weer normaal is Lachen

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:59

liesje_waal schreef:
ik heb ontdekt dat hij idd last van zijn rug heeft
maar nero iz al anderhalf jaar onder het zadel dus moet hij nu wel weten wat zijn basis is lijkt mij Scheve mond
ik rij zelf al heel veel figuren ik doe eigelijk niets anders Lachen

maar tog bedankt en zal blijven oefenen als zijn rug weer normaal is Lachen


Als een paard last van zijn rug heeft kan die basis er al jaren inzitten, dat maakt niet uit; pijn=pijn...
Het beste is ff overleggen met de DA. Wat ook goed is voor paarden met een pijnlijke rug is "lang en laag" (met neusje aan de grond) longeren. Dit omdat ze dan de rugspieren ontspannen en trainen... Dit kun je het beste bereiken met een dubbele longe, als je daar niet zo handig mee bent een hulpteugel zoals een pessoa of bijzet.
heel veel succes! Lachen

Sann
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:34

Hey, die van mij loopt ook vaak onder me vandaan, maar wat bij mij t beste helpt is lange teugel geven en idd langzamer gaan lichtrijden. Dan ontspant ze (of miss bij jou hij, ben vergeten te kijken) haar mond, hals en rug. Dan als ze weer wat rustiger is weer voorzichtig oppakken. (niet te vaak doen natuurlijk want gaan ze weer denken: ohw ik ga snel want ik krijg dan lange teugel) najah ik wens je iig veel succes

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:05

Schiedam woon je toch?

Je zou gijsenkim eens kunnen PBen, komt daar geloof ik ook weleens in de buurt en geeft dus les. *mij ook Haha! *

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 18:19

sily:heb idd een pm gehad en heb al terug geandwoord op der pm jammer staat mijn paardje niet hier in schiedam maar in moerdijk Boos!

ik zal jullie raad goed opvolgen en hopen dat mijn paardje daar beetjer op ga lopen
en dat zijn rug snel over is Lachen:D