moeite om in een zware bak te lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

moeite om in een zware bak te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 17:01

Als ik bij de ponyclub rijd, is de bak altijd erg zwaar.
Mijn pony gaat dan echt heel vervelend lopen. Hij gaat bijvoorbeeld hangen, wil niet voorwaarts lopen. En ik kan bijna geen stelling eruit krijgen.
Ik rijd veel overgangen op zo'n moment om m losser te krijgen, maar dit helpt bijna niet..... Verward
Hij blijft hangen, en wordt niet losser in zijn mond.
Heeft iemand tips?


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:06

In een minder zware bak rijden Haha! Het is ook niet zo goed voor je pony's pezen om in zo'n zware bak te rijden. Een keertje kan natuurlijk wel, maar vaker ook niet.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:16

In een andere bak gaan rijden Lachen
Mijn pony word ook vervelend in een zware bak, niet zo gek ook als hij telkens tot zijn koot in het zand zakt. Dat is hartstikke zwaar, ga zelf maar eens over het strand lopen, dat ben je na 200 meter al zat, laat staan als je dan nog moet rennen.

loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 17:18

Jah daar hebben jullie gelijk in....
maarja, als ik naar de ponyclub ga kan ik moeilijk zeggen van: ik wil niet in een zware bak rijden. Dat klinkt ook zo verwend Tong uitsteken
Gelukkig houden de instructeurs er rekening mee, maar toch....Heb je de hele week fijn gereden, loopt hij ineens minder Verward

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:22

En maakt het heel veel uit als je verwend klinkt? Boeie wat de rest vindt! Zou mij helemaal niks kunnen schelen. Kijk, verpesten is ook zo'n groot woord, maar ik denk niet dat je je pony er een groot plezier mee doet om in een zware bak te rijden. Niet dat jij er wat aan kunt doen hoor Knipoog Maar het zou me niks kunnen uitmaken wat andere daarover zouden zeggen. Gewoon doen wat jij zelf goed acht!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:24

Een zware bak is helemaal niet goed voor je pony. Als anderen er ook last van hebben is het denk ik toch tijd dat de vereniging wat aan de bak doet. Jij hebt er niets aan als je pony straks een peesblessure oid heeft, dat heeft niets met verwend te maken maar wel met het het beste voorhebben met je pony!

Don't dream your life, live your dreams!

loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 17:30

kijk, die bak is net nieuw aangelegd....En dan is hij in het begin erg zwaar!!
Het duurt dus een tijdje voordat er weer redelijk in te rijden valt!!
Maar jah...in de tussentijd kan ik niet echt fijn rijden

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:33

loutje schreef:
kijk, die bak is net nieuw aangelegd....En dan is hij in het begin erg zwaar!!
Het duurt dus een tijdje voordat er weer redelijk in te rijden valt!!
Maar jah...in de tussentijd kan ik niet echt fijn rijden


Dan kan je beter even niet rijden dan je pony de vernieling in rijden. Je merkt dat ze er moeite mee heeft, dat betekent dus dat hij echt te zwaar is voor haar.
Dat een nieuwe bak altijd zwaar is is niet waar, de kans dat hij altijd zwaar blijft is best aanwezig.

Don't dream your life, live your dreams!

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:48

Een nieuwe bak is niet altijd zwaar. Ligt ook aan het zand en wat erbovenop is gegooit. Ik zou gewoon zeggen dat je het te zwaar vind. Beter dat jij "verwend" klinkt dan dat jou paard last krijgt.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:28

Ik zou me er inderdaad niks van aantrekken wat ze er van zeggen of dat ze je dan verwend vinden. Het gaat wel om je pony!!! Wat heb jij eraan als je pony dalijk kreupel loopt? Dan maar voorlopig niet daar rijden. Het gaat om het welzijn van je pony.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: christel0908, IASCrawler en 35 bezoekers