Hoofd te hoog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Hoofd te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 09:20

Mijn zus zit de hele tijd te zeuren dat Santos haar hoofd te hoog houdt en dat het er niet uitziet en dat ik les moet nemen enzo Scheve mond ...
Ik vindt het zelf nogal meevallen en ik heb helemaal geen zin om les te nemen omdat ik helemaal niet zo'n wedstrijdtype ben. Kan het dan kwaad dat Santos zo 'hoog' met haar hoofd loopt? Volgensmij niet, want als ze uit zichzelf zo loopt... Aan de lange teugel houd ze haar hals wel laag trouwens.

Zo loopt ze normaal met haar hoofd:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Tiara op 30-08-04 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:27

Lessen hoeft og niet te betekenen dat je wedstrijden moet gaan rijden.

Zoals deze pony nu loopt is niet goed. Ze drukt haar rug weg door haar hals/hoofd houding hoog te houden. Daarbij zie ik een sterke verstrakking in haar hele lichaam. Ze krijgt hier een keer last van.

Als ze met lange teugel wel laag loopt dan denk ik toch aan een evenwichts probleem. Hou de teugel maar lekker lang en ga vandaaruit verder rijden. Verder zoek iemand die les geeft.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 09:32

Ik draaf ook altijd in aan de lange teugel en ik draaf ook uit alleen ik wou een keer proberen om haar in galop lang te laten alleen toen ging ze meteen weer in draf, een beetje struikelend (idd misschien dat ze haar evenwicht niet kon houden Scheve mond ).

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:42

van wat ik heb geleerd, vind ik inderdaad dat het paardje te hoog loopt met zijn hoofd. dit kan dan gevolgen hebben voor de rug,

Ik zou inderdaad lessen nemen, ik rijd ook geen wedstrijden, maar heb wel les op wedstrijdniveau. ik zou het als ik jou was gewoon proberen... Knipoog

succes in ieder geval

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:47

Volgens mij kan lessen nooit kwaad...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:52

Les nemen kan nooit kwaad. Het is niet zo dat les enkel nuttig is als je ver wil geraken in dressuur of wedstrijden gaat rijden, ook als je gewoon wat recreatie rijdt is een les handig voor problemen als dit. Je kunt op de foto zien dat je pony niet ontspannen loopt. Het er zelf proberen uit te krijgen adhv tips over internet en in je eentje dingen proberen om haar ontspannen te krijgen is bijzonder moeilijk. Dan is het handig om een extra paar ogen aan de kant te hebben, die ervaring hebben met problemen als dit en jij en je pony kunnen er alleen maar beter van worden Lachen .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 09:58

Dan zal ik toch maar eens les nemen Knipoog .
Naast ons staat ook een paard en die eigenaar geeft wel les dus die ga ik dan maar eens vragen. Ik denk dat zei me wel kan helpen omdat ze zelf Z-dressuur rijdt en ook paarden wedstrijdklaar maakt Lachen .

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:13

Het ziet er idd niet zo mooi uit, het kan geen kwaad maar het is wel ontspannender voor jou en je pony als hij rond loopt, daar word ie ook los van! En hij krijgt meer spieren in zn nek. Het lijkt me geen slecht idee om les te gaan nemen! Je hoeft dan heus niet persee wedstrijden te gaan rijden!! Ik rij al 6 jaar les zonder dat ik wedstrijden rij!

Utah is mijn topper!!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:46

Paarden die zo hoog met hun hoofd lopen hebben weinig evenwicht. Galop is dan zeker moeilijk zonder steun van de teugel.

Neem inderdaad les en ga dit rustig en met beleid oplossen. Dit zou niet al te makkelijk gaan omdat ze al de verkeerde pieren heeft ontwikkeld zoals haar onderhals spieren. In de krul trekken heeft dus geen enkel effect nu. Eerst ontspannen laag en dan naar je hand toe rijden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:04

Les kan nooit kwaad...
En idd wat de andere ook zeggen heeft het hoog lopen en wegdrukken van de rug gevolgen voor de rug

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers