vraagje over been geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

vraagje over been geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 02:35

Hoi,

Is het gemakkelijker of moeilijker been te geven bij een paardje waar je benen nogal eronder hangen? Laatste les reed ik met eentje waar men benen er nogal wat onder hingen, ik vond het moeilijker om been te geven, maar men instructrice zei dat het net gemakkelijker zou moeten zijn, wanneer ik dat haar zei Verward
Ik vond het ook veel moeilijker om men benen stil te houden.
Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:13

klopt wat je zegt. Je benen hangen dat niet op de juiste plek.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:05

ligt eraan hoe veel je benen eronder uit steken. Je moet drijven met je kuit, dus daar ligt het helemaal aan, waar je kuit hangt!

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:08

mmm maf hoor, lijkt me juist veel moeilijker.. je onderbenen stil tre houden en dan moet je echt harder werker met je bovenbenen... ik weet de juiste oplossing: Zoek voortaan een groter paard uit Vingers aflikken

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 22:28

Lampje schreef:
ik weet de juiste oplossing: Zoek voortaan een groter paard uit Vingers aflikken


Maar ik kan niet echt kiezen welk paard hoor.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:46

Probeer er niet naar te gaan zitten als je op een kleiner paard rijdt. Dus niet in elkaar gaan zitten, gewoon recht op, benen mooi lang maken.
Ik neem niet aan dat je op een Shetlander moest rijden Tong uitsteken
Probeer gewoon rustig in te werken, niet je benen optrekken. Als je been er een stukje uitsteekt is niet zo erg (zeker niet als je instutrice dat ook zegt) als je nu benen wilt geven duw je je onderbeen tegen het paard aan. Geeft hij geen reactie.. niet je been optrekken, iets harder duwen.. nog geen reactie tikje erbij.
Nog een tip: Draai ipv je teen naar binnen eens je hak naar buiten. (Zie boek: Basis rijkunst van Anne Muller

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:52

Ik denk dat je instructrice zegt het benen geven op een klein paard makkelijker te vinden dan op een groot paard omdat je niet in de verleiding kunt komen om ipv je kuit je hakken te gebruiken! Lachen

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:37

Ja dat is wel vervelend jah ... tis ook moeilijk om een paard te rijden waar je benen nogal ver onder hangen. Je zit volgens mij dan ook lang niet zo vast in het zadel ... Tuurlijk is het moeilijker je benen stil te houden want je hebt geen steun meer. Een oplossing is er eigenlijk niet voor, veel oefenen !!! groetjes ...