Stand van handen fout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Stand van handen fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 20:14

Hallow allemaal,
Ik rijd nu 7 jaar waaronder 1,5 jaar op een paard fanaquay.
Zij is van de manege, en ze word ma 2 x in de week bereden vanwege haar felheid. Ze is heel erg onvoorspelbaar, maar ik vind haar heerlijk rijden! Ik begon met haar in de beginners dressuur les, en rijd inmiddels in de gevorderden springles.
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb fan altijd met een iets langere teugel laten nageven.
Ik merkte heel goed dat zij dan veel ontspannender ging lopen en zich meer ''overgaf'' zeg maar.
Nu zegt mijn instructrice, dat ik nu de teugels korter moet gaan pakken.
Dus wat doe ik, ik laat de teugels langer, en draai dan mijn handen naar mijn bekken toe. Dit is fout, maar ik merk gwoon dat als ik de teugels korter maak fanaquay juist gespannen gaat lopen.
Snappen jullie het een beetje Lachen
Heeft iemand missn een oplossing hiervoor??
Groetjes


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:49

In het begin zal ze misschien iets meer gespannen gaan lopen, maar als je haar goed voorwaarts blijft drijven en je buitenteugel rustig aanneemt, komt ze op een gegeven moment vanzelf wel naar beneden en gaat ze nageven.

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:10

Mijn vraag is eigenlijk, waarom moet je je teugels korter pakken als hij goed loopt.? Dat snap ik niet helemaal, het gaat er toch om hoe je paard loopt en niet hoe het eruit ziet van de zijkant. Als je voelt dat hij dan meer gespannen gaat lopen denk ik dat je dan beter wel met die langere teugel kan rijden, alleen drijf m dan wel voorwaarts dat hij niet op de voorhand gaat lopen. En ik denk dat je je handen beter op hun plaats kunt houden.. Succes!

XxXxX van FloOr...

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:16

misschien loopt hij nu wel goed maar vindt de instructrice het tijd dat hij nu ook goed gaat lopen met de teugels wat korter, ik vind het moeilijk er wat over te zeggen omdat ik het zelf niet kan zien.
ik ga ervan uit dat die instructrice wel weet wat ze doet.
succes, en goed trouwens dat jij al zo verder gekomen bent met dat paard.

pluk de dag voor je in een vaas eindigt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:10

En als je haar nu eerst laat onspannen en dan je teugels heel langzaam iets korter pak.
Als ze druk word doe je je handen weer naar voren en als ze ontspannen is weer heel langzaam terughalen naar hun plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:41

met een stok in je handen rijden heltp ook..

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 17:29

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het klopt dat de instructrice gewoon wil dat het paard op de ''normale'' manier gaat nageven!
Ik rijd niet met een zweep op haar, omdat ik daar eigenlijk tegen ben, en het prima gaat zonder Lachen Bedankt voor jullie tips! Groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizzy__87, YandexBot en 13 bezoekers