Rijden? Opstijgen lukt niet eens!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:23

We halen er eerst maar eens een goeie instructeur bij, eens kijken wat de beste man er van zegt. De kleinste dingen/onregelmatigheden vallen hem altijd op, als er iets niet goed is in zijn lijf ziet hij het gegarandeerd. Ook wordt zo snel mogelijk nagekeken of het zadel 100% past, maar ik denk niet dat het probleem daar ligt.

We zullen jullie op de hoogte houden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:30

Ik heb het bij Connor ook geweten aan het groen zijn. Hij wilde niks rechtsom, draafden we die kant op was het bokken en omdraaien. Ik ben heel wat boos op hem geweest, heb er anderen op laten rijden of het soms aan mij lag. Maar dat waren dus die rotwervels (het resultaat van een trailer ongelukje een half jaar daarvoor).

Hopelijk kom je verder met de instructeur. En is het iets heel simples en kleins.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:53

Veel (jonge) paarden vinden opstijgen ook moeilijk; ze hebben hun balans nog niet goed en dat gaat er iemand aan een zadel hangen. Ik heb dit opgelost door een "opstapkist" te gebruiken. Gewoon zo'n kistje dat je bij de blokker koopt. Hierdoor hoef je niet zo aan het zadel te gaan hangen. door tijdens het poetsen naast hem op het kistje te gaan staan kun je het naast hem staan oefenen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:57

Daar zat ik ook al aan te denken. Dan moet ie natuulijk wel baaf stilstaan naast dat kistje.

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 15:57

Marliesje schreef:
Daar zat ik ook al aan te denken. Dan moet ie natuulijk wel baaf stilstaan naast dat kistje.

... en dat betwijfel ik ten zeerste... Schijnheilig

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:37

Tijdens het poetsen kun je dit al goed oefenen! Bij poetsen staan veel paarden doodstl (te genieten) en doordat je hoog staat, stap je veel gemakkelijker op. Ik deed in het begin net of ik aan het poetsen was en dan stapte ik bijna stiekem op.

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:21

Nanda schreef:
Tijdens het poetsen kun je dit al goed oefenen! Bij poetsen staan veel paarden doodstl (te genieten) en doordat je hoog staat, stap je veel gemakkelijker op. Ik deed in het begin net of ik aan het poetsen was en dan stapte ik bijna stiekem op.


Ik ga het proberen

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:45

Hey, OK dan!

Ik had ooit een merrie die ik moest rijden voor een lange tijd en elke keer als ik opsteeg .. bleef ze wel staan MAAR ... de seconde dat ik zat gaf ze me geen tijd voor mijn beugels en teugels meer maar ging ze aan de rodeo ... ELKE KEER WEER ... Verward

Wat bleek ... ze was medisch niet in orde...

Heb je al gecontroleerd of jouw paard medisch helemaal in orde is .. misschien heeft hij last van zn rug .. wat die merrie dus had ...
Maar het kan natuurlijk ook gewoon ge-etter zijn ....
Mijn advies is ... laat er even een prof naar kijken...

Groetjes van MIJ ... Haha!