volte linksom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

volte linksom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 15:11

Haj,
Gister ging ik rijden op mijn verzorgpaard. De volte linksom wou maar niet lukken, in het begin schoof ze de hele tijd weg met haar hoeven. Maar na een tijdje goed het been erbij houden werd dat ook minder. Na een tijdje weer rechtuit gereden te hebben wou ik haar weer op de volte zetten maar, nou dee ze hem voor de helft en rende ze vervolgens recht naar het hek met het bit tussen dr tanden. Links is wel haar moeilijke kant maar ze heeft er verder nooit echt veel problemen mee. Nou dacht ik misschien is het wel iets medisch maar wat zou het dan kunnen zijn. In stap en galop deed ze het wel gewoon Verward Het kan natuurlijk ook koppigheid zijn en dat was waar ik toen aan dacht dus ik heb doorgereden tot ze het eindelijk een keer goed had gedaan, maar toen ik erover na ging denken vond ik het toch heel raar Scheve mond
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign


mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:57

mijn eerste ingeving was ook koppigheid.. als dat het toch blijkt te zijn kun je het beste gewoon heel vaak die volte oefenen totdat je verzorgpaard eindelijk doorheeft dat hij naar JOU moet luisteren!

Maar hoe bedoel je eigenlijk --> ze schoof weg met haar hoeven.. gleed ze uit of zo? ik begrijp het niet helemaal maar het kan ook aan mij liggen Knipoog

ik heb trouwens in je profiel gekeken en er zitten een paar leuke haflingertjes tussen!! Haha!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:01

Het was niet echt uitglijden, maar meer dat ze niet wist waar ze dr hoeven neer moest zetten. Er was ook niks meer van verzameling in de volte, ze liep echt heel ongecontroleerd. Meestal gaat het wel gewoon goed maar ze werd echt opstandig en wou de volte niet meer afmaken. Rechtsom dee ze het gewoon goed.

mickey1989 schreef:
ik heb trouwens in je profiel gekeken en er zitten een paar leuke haflingertjes tussen!! Haha!

Dankje Haha!

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:14

Misschien zit ze links wat vast.
Je kunt misschien proberen of ze wat pasjes naar links wil wijken om haar wat losser op links te krijgen.
En misschien rijd je (onbewust) wel veel vaker op de rechterhand dan op de linkerhand. Probeer als dat zo is, vaker af te wisselen van hand.
Succes!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:40

naar het hek toe, ging ze dan dus over de buitenschouder naar rechts zeg maar?
Heeft die van mij ook een handje van....
buitenbeen, buitenBEEN, BUITENBEEN, en heel consequent volhouden

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 00:08

Tinkelbel"]
Misschien zit ze links wat vast.
Je kunt misschien proberen of ze wat pasjes naar links wil wijken om haar wat losser op links te krijgen.
En misschien rijd je (onbewust) wel veel vaker op de rechterhand dan op de linkerhand. Probeer als dat zo is, vaker af te wisselen van hand.
Succes!
[/quote]
De dag daarvoor deed ze het ookal niet zo goed maar toch wel redelijk als je het vergelijkt met gister Bloos! En van hand verwisselen we vaak, het is juist dat we meer op de linkerhand rijden omdat dat dus haar moeilijke kant is.

[quote="stef schreef:
naar het hek toe, ging ze dan dus over de buitenschouder naar rechts zeg maar?
Heeft die van mij ook een handje van....
buitenbeen, buitenBEEN, BUITENBEEN, en heel consequent volhouden

Ja, m'n buitenbeen had ik er al bij en op de teugel reageerde ze niet meer want ze nam het bit tussen haar tanden. Ik gaf er wel een tik met de zweep op dr buitenschouder maar ook daar liep ze gewoon doorheen Verward

Denkt niemand dat het iets medisch is? En wat zou het dan kunnen zijn

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:39

kan ze wel aan de longe lopen? dat is immers een goed indicatie of ze iets medisch mankeert

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:37

Ik denk dat je paard niet rechtgericht is op een volte. Dat wil zeggen als je paard op een volte loopt, in dit geval linksom moet paard met buitenbenen op 1 lijn lopen en binnenachterbeen, dus linkerachterbeen moet onder de massa/buik lopen. Anders kan je paard niet dragen op een volte. Is dat niet zo dan loopt je paard wat scheef op een volte en gaat hij inderdaad het bit vastnemen. Hoe je het op kunt lossen staat o.a. vermeld op de site van Antoine de Bodt www.hoefkatrol.com of Marijke de Jong www.paardenbegrijpen.nl bij dressuur.... Vaak kun je het ook oplossen door dubbele longe werk. Dat staat ook vermeld op de sites. Succes ermee OK dan!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 16:09

Issy schreef:
kan ze wel aan de longe lopen? dat is immers een goed indicatie of ze iets medisch mankeert


Ja ze loopt gewoon goed aan de longe, maar ze loopt de volte ook gewoon goed in stap en galop.
En eerst had ze er geen problemen mee maar wel.

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eempje41, Googlebot en 32 bezoekers