inrijden (er is een topic over geweest maar zoeken doet het

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:08

Ik weet niet wat ik moet zeggen tegen mijn tante ze heeft een paard gekocht en heeft gevraagd of ik hem wil inrijden met hulp van haar. ik vind dit heel moeilijk want zometeen verkloot ik het paard helemaal. dat heb ik haar ook gezegd maar zei zegt dat ik het kan. Ik heb wel veel geduld, en kan best wel goed overweg met druke paarden, en ik rij nu 8 jaar paard. Zal ik het doe of niet.


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:39

ik zou er voor gaan, je tante heeft vertrouwen in jou anders zou ze het je neit vragen.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:46

Als je tante er genoeg verstand van hebt kan je wel proberen. Iig bij het begin, het ophangen enz gaat het niet zo zeer om jou, maar meer of jij goede begeleiding hebt.
Vanaf hier is het heel moeilijk te beoordelen, wij weten immers niet hoe goed jij rijdt. Het is wel ene leuke ervaring,waar je veel van leert,maar alleen doen als je denkt dat jij het aankan en als anderen die er verstand van hebben het daar mee eens zijn. Veel pelzier en succes ermee alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:17

Mocht je probleempjes tegenkomen dan laat het maar weten, ik woon immers in dezelfde wereldstad als jij, net als o.a. Miran. Maken we er een gezellige en leerzame inrijd-meeting van !?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:28

ik ben een hele grote tegenstander van inrijden als je het nog niet gedaan hebt en dan ook nog zonder hulp.
Een paard inrijdne moet je leren dat kun je echt niet zomaar. Ik heb het zelf meerdere keren gedaan en zou er nog niet in mijn eentje aan beginnen. Ik vind het heerlijk om te doen. Het geeft echt een kick als je er normaal mee rond kan rijden maar het helemaal zelf doen kan ik niet. ik heb nog steeds iemand nodig die moet zeggen wanneer hoe en wat.

Sonja woont in de buurt en die wil helpen dus ik zou zeggen! succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:37

De eerste keer heb ik het meteen helemaal alleen gedaan, en nog veel keren daarna. Het is en blijft werk waarbij je vooral heel goed naar je paard moet kijken, je je niet mee moet laten slepen uit enthousiasme, en op tijd pas op de plaats moet maken indien nodig.
Blijft gewoon ontzettend leuk om te doen. Hulp is erg handig en fijn om te hebben, niet per se noodzakelijk als je al erg veel met paarden gedaan hebt, maar dat kan ik vanachter m'n computer niet over Samantha zeggen....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 08:50

breng hem naar een prof. ruiter of vraag om prof. hulp want je hebt een paard sneller verpest dan goed hoor.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 09:10

Nou, troost je, in het begin verpesten de meeste ruiters een paard ook. HEb ik bij Iones toen ook gedaan, als manegeruiter zijnde. MAar daarna komt er toch weer een stijgende lijn in en ga je allebei weer vooruit. Maar eigenlijk moet je wel weten hoe je het gaat aanpakken en zo. Dat is toch wel het minste. Wat stelt jouw tante zich voor van jouw hulp?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:37

Ik hoor vaak zeggen dat je niet zelf een paard moet inrijden als je het nog nooit gedaan hebt maar eens moet de eerste keer zijn nietwaar Haha! . Vaak is het zadelmak maken niet het probleem, het lastige punt komt pas na een paar weken als het paard gewend is aan iemand op zijn rug en de eerste hulpen. Goede hulp en is inderdaad wel heel belangrijk. Dus als je iemand kan vinden die ervaring heeft met inrijden en je wil begeleiden zou ik die hulp zeker aannemen.

Groetjes Alexandra

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:45

zeg Steef ik heb ook een paard ingereden hoor, datw a sook de 1e keer, maarja datw as natuurlijk wel met hulp, het paardje is een goed dressuurpaard nu dankzij mij Haha!
Alleen doet ze het nu voor de kar slecht omdat ze dara nix meer van snapt haha...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 12:28

ja eens moet de eerste keer zijn. Mijn tante heeft wel ervaring met paarden maar heeft niet veel tijd ze geeft namelijk les op een manege. Ze wil me helpen met bv erop helpen de eerste keer longeren enz.
Ik ga haar paard dan inrijden in de zomervakantie dan heb ik veel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:03

Eens moet idd de eerst keer zijn.
Maar ik vind het dus wel zo verstandig omdat dan te doen met iemand die al veel ervaring heeft in het zadelmak maken van paarden.
Als dat zo is zie ik het probleem niet zo want deze mensen kunnen meestal ook wel goed inschatten hoe goed iemand rijd.
Maar heb je geen deskundige hulp zou ik er niet aan beginnen.
Idd er zijn veel paarden die niks verkeerd doen maar zo zijn ze niet allemaal en wat dan...

Verder blijft het zoals Desiree ook zegt belangrijk om lessen te blijven volgen dat is imo iets waar absoluut nooit op beknibbeld mag worden en is toch ook een investering in jezelf.

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:21

ik heb het laten doen door pieterjan
en hij doet het super goed!!!
maar als ik jou was zou ik iemand zoeken die het kan en goed doet en anders hulp vragen en begeleiding.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi en 11 bezoekers