Zit vast of toch last van karakter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Zit vast of toch last van karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:09

Vandaag weer eens een miscomunicatie gehad met Woestein...
Heb hem vanmiddag eens heerlijk uit het land gehaald en een poosje heerlijk gepoetst..dus vooral niet gehaast, weer was redelijk (ok waaide wel maar het was voor de verandering eens droog..) dus opgezadeld en erop..
Hij liep heerlijk ontspannen door zijn rug in stap en draf, kauwde goed op het bit en kon aan beide kanten soepel inbuigen..
totdat ik in de linkergalop ging...
Paar rondjes ook ontspannen en mooi rond en opeens vanuit het niets spanning en rechtom gedraaid...
Na 4 keer had ik eindelijk "gewonnen" en liep hij weer rond en ontspannen en ik even gedraafd en wat gestapt.
Toen weer opgepakt en rustig naar de rechtergalop toegewerkt...
Hij liep ontzettend goed en was echt blij dat hij het weer deed..
Totdat ik dus op de volte wilde in galop..(rechtom) hij vloog weg over de buitenschouder en wilde dus met geen mogelijkheid rechtaf..
Terwijl hij het tussendoor wel in draf super ontspannen deed..
Al met al ben ik dus constant linksaf gevlogen terwijl we op de rechter volte zaten (galop)..en zat ik eenmaal de bocht om sneed hij hem met een korte bocht weer af...
Hij is goed op het been en loopt afgezien nu de galop super, ook met longeren is hij eindelijk weer sinds tijden soepel en ontpannen.
Ik weet het niet..
Zit hiij gewoon vast en is de galop teveel of is hij mij gewoon aan het uitproberen??
Heb vandaag uiteindelijk wel "gewonnen" (heb er wel de slof omheen gedaan want hij vloog alle kanten op en ik maar mee liften...had daar dus geen zin en en met een slof heb ik dan nog een soort van rem..) doormiddel van de volte in galop te rijden met contra stelling.. maar weet bijna zeker dat hij het morgen weer doet...

sorry van het lange verhaal hoor. maar wat denken jullie?
Mocht je vragen hebben...stel ze maar ik beantwoord ze bijna gelijk..

Groetjes Angenita


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:49

hmm ik weet het niet hoor. zou het echt zijn karakter zijn? deed hij voorheen dit soort dingen ook? hoe oud is woesje nu? lichamelijke klachten zijn uit te sluiten? nah ja, eerst het resimentje standaard vragen hè? Scheve mond

anders moet je toch eens contact opnemen met A8H, ze is intussen niet meer bij ons langs geweest zodat je kan zien hoe en wat. en ik weet niet of je open staat voor alternatieve zaken?

pb me anders even Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:59

Het komt me over dat je paard ineens een pijnscheut krijgt. Je kent het zelf wel. Z'n plotselinge pijnscheut als je een bepaalde beweging maakt. Deze komen altijd door het vringen op de botten. Ik zal dus het zadel nakijken of het nergens bij grote bewegingen en draaiing van het lichaam naar rechts schuurt of vringt bij de schouder, schof rug. Het zadel kan heel goed iets draaien in die beweging en dan over de ruggegraad schuren.
Als iets pijn doet ga je je zelf ook zo gedragen dat je er geen last meer van heb. Dus ik denk iets lichamelijk.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:41

Ik zou echt niets zinnigs op je verhaal durven te zeggen voordat ik het eerst gezien heb.
Pijnscheuten? Zou kunnen.
Het kan ook zijn dat de druk psychisch te groot wordt.

Het is iig niet te doen om hier iets zinnigs over te zeggen. Echt een probleem dat je met je instructeurop moet lossen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers