Sterk en Heet met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:15

Als je bang bent dat je paard over een drafbalk valt, kun je ook beter stoppen.
Nogmaals lees die linken nu maar eens, want aan geen 1 zin in dit topic kun je merken dat je dat gedaan hebt.
Daar staat tot in den treuren uitgelegd wat je allemaal kunt proberen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:39

Mag ik vragen van wie je les hebt of is dat een onbeleefde vraag Verward
De meeste mensen hier in de regio ken ik namelijk wel en bij sommige kom je bij iedere combinatie hetzelfde probleem tegen Bloos!

Ik heb net even in je profiel gekeken en je hebt een leuke pony (je rijdt zeker ook weleens bij Mul of zie ik dat verkeerd op de foto Verward )
Ik wil wel een keer langskomen als je er echt niet uitkomt, maar ik denk dat je met de link van Kawa en je instructrice al een heel eind moet kunnen komen

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 10:30

ik bedoel met meteen stop zetten na de hindernis niet zo gauw ik erover ben dat ze stil moet staan.. maar ze moet toch op mijn hulpen reageren. Ik probeer der zo GAUW mogelijk stop te zetten.. betekend dus niet dat het meteen is...

En over dat bang zijn dat ze valt over die drafbalk...
Ik bedoel ermee.. ze vind het zo leuk dat ze gewoon niet oplet waar ze der voeten neer gaat zetten.. Omdat ik zelf een keer me neus heb gebroken bij een val in een hindernis ben ik toch iets wat voorzichtig. Maar NIET bang!! En omdat ik alleen maar een beetje aan het kijken ben wat ik met der kan doen wil ik niet meteen dat als ze straks wel valt over een balk dat ze helemaal niet meer durft!!
Vandaag heb ikles dus vraag ik wat ik het beste kan doen..!!

Ik heb les van Anoeska de Wit.. komt uit schoorl.
En ik rij niet bij Mul.. K sta bij Broersen in warmenhuizen.. Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:04

Anoeska woont nog niet zo lang in Schoorl toch Verward Of er moet nog een Anoeska de wit zijn in Noord-Holland, dat kan natuurlijk ook Knipoog

Die foto met die schimmel is net de bak bij Mul, maar dan vergis ik me (ben daar ook maar een keer geweest Clown )

Als je er niet uitkomt wil ik best een keer langskomen, Warmenhuizen is voor mij nog wel te doen

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:17

Die van mij doet het ook, hoewel ik zelf niet spring, maar mijn vader springt wel op hem. Wij gebruiken 2 methodes: in het begin reden we gewoon richting muur, gewoon rechtdoor. Hij snapte al heel gauw dat je daar echt niet doorheen kon, en zo hoefden we hem niet in zijn mond te trekken. Een volte sturen vind ik het slimste, maar in een springles met 9 andere paarden is dat soms wat onhandig. Verder is het ook belangrijk dat hij uitdaging heeft, ik merk vaak dat ze juist bij 1 hindernis erg heet worden, maar als ze er wat meer krijgen, veel afwisseling, en wat hoger, dan moeten ze vanzelf wel terugkomen om nog uit te komen voor de volgende sprong...

Succes!!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 17:38

Die foto met die schimmel is op Poelenburgh gemaakt.. met de open dag..! Uhm... Anoeska woont al best lang in schoorl..
Je kan even goed een keer langs komen hoor.. Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:14

Je hebt helemaal gelijk (zou jij niet weten Knipoog )

misschien kom ik wel een keer jouw kant op, heb het redelijk druk op het moment en moet altijd een duidelijk doel hebben als ik ergens heen ga Knipoog

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 18:33

Ok..!! Laat maar weten als je in de buurt bent dan hea..! Lachen