Handen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 23:15

ik weet niet hoe het komt, maar de laatste tijd houd ik mijn handen SOOOOW laag!! helemaal tegen mijn benen aan, ik weet niet hoe het komt, misschien denk ik dat mijn pony's er fijner op gaan lopen ofzo.. ik weet het echt niet!! laatst bij les moest ik dus steeds mijn teugels strakker pakken en mijn handen omhoog doen!! echt gewoon irritant!! iemand tips?? ik zal wel een keer een foto scannen waar het echt heel erg is!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:20

ik snap denk ik wel waarom je je hand zo laag houdt. Je zet daardor meer druk op de lagen en je paard houudt zijn hoofd daardoor makkelijker naar beneden.
Gesp een bokriempje aan je zadel, pak een stukje manen of druk je pinken tegen je zadel aan. Zo hou je je handen op de juiste plaats.
PS ik vind het niet zo'n groot probleem wanneer je met een iets lage hand rijdt, als je je hand maar wel goed naar de mond toe beweegd. Je kunt goed met een lage hand rijden wanneer je je paard loswerkt [bijv. voorwaarts neerwaarts] Verder moet je altijd zelf de controle blijven houden over je eigen lichaamshouding.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 23:31

ik probeer altijd mijn handen hoog te houden, iig niet helemaal op mijn benen te plaatsen, want dat is echt gewoon erg!! maar dat zul je binnenkort wel een keer zien op een foto..
maar ik zal het eens proberen.. met de manen lukt het trouwens niet goed want zijn manen zijn veel te glad Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 09:54

Vorig jaar maakten wij met een groep een menrit, achteraan kwamen een paar ruiters. Zaten 2 bijop Fjorden, die normaal bijna nooit onder het zadel worden gereden. Die lui konden de Fjorden niet zo goed houden, en de eigenaar (zat op 1 ervan) hield ook de teugeld ontsettend laag, echt op de knieen naats dat het geen bal hielp, lijkt het ook voor geen meter, 't is al een vrij lange kerel op een Fjord, en dan ook nog zo krom erop... Dan kun je juist niet zwaarzitten, wat ik in mijn geval deed , want ookmijn paard wou wel graag naar voren.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:08

Probeer een hoek in je armen te houden. Als je met je handen erg laag rijdt dan zit je meestal met je armen recht naar beneden. Dat is dus niet de bedoeling dus houd die hoek in de gaten. Ik had hetzelfde probleem. Het lijkt dan alsof je pony makkelijker naar beneden komt als je zelf met je handen heel laag gaat zitten, maar dat is echt schijn hoor... Als je dan nl aandrijft en je hand omhoog brengt moet ie er doorheen blijven lopen en dat is dan meestal niet het geval. Denk maar eens bij jezelf: Stel er zit iemand op jouw rug met de teugels en jij hebt een bit in je mond. Als diegene dan zijn handen naar beneden drukt dwingt ie jou omlaag. Niet prettig lijkt me. ALs jij echter 'nageeflijk'zou zijn en die persoon brengt zijn hand omhoog, dan krijg je een soort actie/reactie, Hoe hoger je hand is, hoe prettiger het paard zijn hoofd naar beneden kan houden. Als ie natuurlijk goed aan het been is en een beetje los!
Succes! Groetjes van Laura

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 17:17

okay bedankt!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 16:21

Ok, ik had vorige week donderdag les bij de rijvereniging en ze hebben me ook al weer geholpen met mijn handen.. en m'n pony ging echt heel erg ontspannen "dansen" echt heel soepel en ontspannen, dat was echt fijn want zo had ik hem nog nooit gehad (heb hem pas een maand of 4/5) maar ik heb nu een tijd niet gereden, na MKZ ga ik dus weer rijden misschien dat ik het dan weer afgeleerd ben.. en anders ga ik het gewoon proberen om af te leren

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 20:45

Iemand bij ons op de manege rijdt zo los.Handen op haar knieen, beugels gaatje korter.Opzich is het voor het paard (als je het goed doet)best ontspannend.Maar het zier er (sorry) niet uit.Na het losrijden gaan haar beugels korter en haar handen omhoog. Heel raar! Misschien dat jevoor je gevoel juist je handen TE hoog moet gaanhouden

Groetjes Ymke Sigaar

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers