Inrijden 4-jarige ruin iemand nog tips??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:06

Indra schreef:
Mijn paard word op het moment ook ingereden en ik neem dan eerst ook een tijd les bij diegene die mijn paard heeft ingereden



Slim:j

die gene weet dan hoe het paard in elkaar zit,en wat je kan doen en niet moet doen om hem lekker te late lopen en veel te leren!!!

[o]


peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:22

Astragirl schreef:
volgens mij bedoelt ze 'niet' Lachen Ik zou ook gewoon rustig de basisdingen aanleren zoals stilstaan,stelling nemen,grote volte, diagonaa enzo enzo niet te veel aan de teugels ziitten, dat komt later, nu moet hij/zij eerst leren reageren op je been. succes! Lachen


nee ze bedoelde echt dat je dat juist wel moest doen. heb haar een pbtje erover gestuurd. ze heeft het van iemand die paarden voor mensen zadelmak maken. daar breng ik dus echt nooit mn paard heen (doe het liever zelf maar stel dat...)
ik vind het juist belangrijk dat hij eerst rechtuit kan lopen en dan pas stelling en buiging vertoont. uiteraard moet ie niet vierkant een volte door maar ik neem aan dat men wel weet wat ik bedoel Knipoog

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:25

Met jonge paarden is het altijd goed om les te nemen, iets fouts aanleren gaat sneller dan het afleren. Mijn paardje is nu 6 jaar oud, maar is zo hard gegroeid dat ie in zijn gedrag en evenwicht nog maar een jaar of vier is. Ik heb ook iedere week les en mijn instructrice en ik zijn vooral bezig hem evenwichtig te laten lopen en dat gaat steeds beter. Duszz.....vooral les nemen voor jouw en je paard het beste!!!!

supergroom van Ragne!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 28 bezoekers