probleem met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

probleem met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:16

ik heb een probeel met springen als ik vanuit galop spring dan denk ik al jha hij springt nu maar vervolgens maakt die nog een galop sprong en dan kom ik niet goed mee wie weet een oplossing?

* neem een kijkje in me profiel Haha! *


Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:23

Misschien een balkje ervoor leggen zodat je weet wanneer ie afzet..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:41

idd, en op gevoel gaan springen , langer wachten totdat ie afzet!
goed over de hindernis blijven kijken, niet naar de hindernis zelf, je schat nu elke keer verkeerd in, probeer dus langer te wachten,
wat ook een goede oefening is, is (wel onder begeleiding van je instructeur) om af en toe met je ogen dicht te springen , over een balk of een heel laag kruisje, dan voel je nl beter wanneer je verlicht moet gaan zitten Knipoog
het balkje wat kruimeltje noemt, is een goed hulpmiddel ,maar geeft jou niet een beter inschattings vermogen
leg regelmatig een of twee balken in de bak en galoppeer daar elke keer overheen, en probeer mee te gaan op de plaats van de afzet, zo train je je oog, en op een balk is dat stukken makkelijker als op een hogere hindernis
succes

legata

Berichten: 47
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:10

Oefenen op een laag kruisje. Probeer te blijven zitten. Je handen niet naar voren te steken en laag houden. Je moet je paard proberen duidelijk te maken dat ie nog niet de lucht in mag gaan. Het helpt als je een kruisje op een volte rijdt.

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:01

idd crossmonster met je ogen dicht springen, heb dit vroeger ook vaak moeten doen, ik was toen wel wat bang, maar ik doe het nu vaak voor de lol... op hogere hindernissen is dat zalig, je voelt gewoon veel beter het zweefmoment... maar mss heb je zo een paardje waarbij je niet echt voelt of hij gaat springen maar waarbij de sprong gewoon een galopsprong lijkt, sirocco een manegepaardje heeft dit ook. je moet dan gewoon zijn achterhand der onder houden dan kan je het veel beter aanvoelen..

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:27

Ik denk dat het een kwestie van veel oefenen is.
Sommige mensen hebben van nature dat gevoel voor de sprong en kunnen afstanden vlekkeloos inschatten, maar bij de meesten is het toch een kwestie van oefenen en bewust aanvoelen.

De hindernis waarmee je oefent hoeft niet hoog te zijn, integendeel: een balkje of een laag kruisje is meer dan voldoende.
Als je je pony netjes recht aanrijdt voor het balkje, maakt hij zelf wel een inschatting hoe hij het obstakel gaat overwinnen Knipoog
Zolang je zelf dat gevoel nog niet hebt, kun je maar beter veel vertrouwen in je paardje hebben en hem niet in de weg zitten.

Als je wel oog voor de sprong krijgt, dan kun je rustig (en onder begeleiding) gaan proberen te schakelen voor het balkje.
Dus bijv. aanrijden in een x-aantal galopsprongen en gaan werken met verkorten en verruimen.

Je bent nog jong, het komt allemaal wel goed Knipoog
Veel succes !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 47 bezoekers