Inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:36

Wat wil je dan precies bereiken met de clicker?? Clickeren gebruik ik voor kunstjes of oefeningen. Jouw paard slingert. Dit is een gebrek aan kracht. Dat valt nie op te lossen met een clicker hoor!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:41

Nee Haha! ik ga dat daar niet voor doen Haha! Ik wil heb idd ook kunstjes leren haha

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:42

Ik ga hem namelijk niet rijden vandaag Lachen

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:03

vindt je het niet beetje snel met in rijden hij wordt pas drie met die leeftijd ga je meestal pas longeren en zo....

ik las ook dat het nrpser is wie is zijn vader ik heb er namelijk ook net een gekocht de ouders vna die van mij zijn edking hill en loulou en opa is master

en ja als ik jou was vee longeren om de achterhand sterk te krijge en niet mer dan 1 of 2 keer per week er op gaan juist omdat hij nog geen spieren heeft

succes

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:30

Ik vind het niet zo verstandig om veel te longeren, belastend voor de pezen. En ik ben het wel eens met de rechte lijnen, zo'n jong paard moet nog letterlijk op eigen benen leren te staan. En verder, ik heb Max ook ingereden toen hij 3 jaar was. Het ene paard is volwassener dan het ander

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:29

Ja dat kan wel zijn, maar geen enkel paard is met 3 jaar al volgroeid. Dan kunnen ze het geestelijk misschien wel aan, maar lichamelijk??

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:30

dat vindt ik dus ook ze zijn nog niet volgroeid en dan is het best zwaar voor ze en longeren kan echt geen kwaad hoor wordt hij alleen maar sterk van nou succes met hoe je het ook aan pakt

shanna1984
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:03

hoi allemaal, ik wil even een reactie doen op het slingerverhaal!
ik heb sinds een half jaar een jong groen paard, waar helaas steeds wat mee aan de hand was (lichamelijk) zodat ik haar nog niet kon inrijden.
nu is ze hard op weg naar haar vierde verjaardag en zijn we eindelijk begonnen haar in te rijden. Het ging in het begin ook heel erg moeilijk en ik had het gevoel alsof mijn paard dronken was ik kon echt niet blijven zitten in draf. haha nu ik haar een tijdje een paar keer per week rij, gaat het een stuk beter en inderdaad hoe harder ze draaft, hoe beter ze zit, terwijl mijn reactie in het begin ook heel erg inhouden was. FOUT. maar nu weet ik hoe het moet hahah denk ik. het gaat met de dag beter en ik merk dat demi er ook al meer plezier in heeft. dus veel succes en het komt vanzelf. groetjes shanna

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:09

nabette schreef:
dat vindt ik dus ook ze zijn nog niet volgroeid en dan is het best zwaar voor ze en longeren kan echt geen kwaad hoor wordt hij alleen maar sterk van nou succes met hoe je het ook aan pakt


longeren is eigenlijk wel slecht voor een niet volgroeid paard. Het is dat wij het nodig hebben om stemhulpen aan te leren en om er op te gaan zitten. Maar tis niet al te best........ teveel longeren op jonge leeftijd kan zeker wel kwaad

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:35

kim ben het neit met je eens maar goed mening verschilt dat kan en mag die van mij doet het erg goed met longeren ik denk dat het er ook aan ligt hoe je het doet maar goed dat is mijn mening