achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 19:43

Ik ben dus hard aan het oefenen mijn pony zover te krijgen dat hij zijn achterbenen goed optilt. Het lukt opzich allemaal wel, nu heb ik hem zover dat hij zijn benen goed optilt, bijna dan, de meeste tijd laat ie ze nog wel wta staan maar denk dat ik dan nog wat meer moet oefenen. Alleen blijf ik het echt super lastig vinden, want als ik hem gewoon laat draven zonder iets te doen is het sloffen, je moet dus echt ''rijden'' wil je hem aan de praat krijgen, erg frustrerend als je een andere pony ziet die het gewoon vanzelf doet... Maar goed. Ik heb vandaag in het duin gereden, en op een gegeven moment gingen we hard draven en toen ging ie strekken!! Hij gooide zo hoog op dat ik amper kon blijven zitten! Waarom doet ie dat in de bak dan niet??Maar ik heb nog een paar vraagjes:

1 Ik heb vooral veel linksom geoefend omdat dat mijn en zijn lekkere kant is, dacht ik, maar nou is het zo dat zijn ene achterbeen ( als je erop zit het rechterbeen) dat die beter optilt dan het andere been, dat idee heb ik in ieder geval, hoe zou dat komen?? heb ik zijn binnenbeen dus op de linkerhand dus beter geofend of niet, het gekke is op de andere hand doet hij het daarmee wel goed, en loopt hij lekkerder dan op de linkerhand, hij gaat dan sneller lekker swingen en zijn achterbeen gewoon super optillen, terwijl hij dat op de linkerhand dus minder doet.
2. Ik oefen op de binnenhoefslag, en ik merk meteen dat hij zijn benen een stuk beter optilt, hoe komt dat??
3. Waarom kan hijin het duin wel strekken zoals ik het nog nooit heb gezien, hij zweefde de meeste stuken helemaal, en in de bak gaat het of tot niks of als ik hem een pets geef dat ie dan weet van ohja het is wat harderm,(en dan geef ik even een ophouding voordat ik ga en dan kan ie wel redelijk knallen) anders blijft ie luieren dan gaat het middendraf wel redelijk goed, maar niet zoals het vandaag i het duin ging. Maar hij blijft zijn benen nog wat trekken in de middendraf terwijl hij van voren goed is..
4. Waarom wil hij nooit halthouden, ook al probeer ik het met ophoudingen en voorwwaarts rijden, áltijd maar dan ook áltijd zet hij een stapje bij of loopt ie gewoon door. Als ik het een paar keer oefenen per keer rijden doet hij het, maar een week daarna niet meer.
5. en hoe kan ik hem in godsnaam laten zien hoe hij een rondje moet lopen met longeren, waarschijnlijk heeft ie dat nooit geleerd, maar als ik het nu dus probeer dan bokt ie naar de zzweep en al heb ik die niet komt ie steeds naar me toe.

Sorry voor het lange verhaal en de vele vragen hoop dat jullie goede antwoorden hebben, ik weet dat ik al goed op weg ben, alleen door iets in een boek te lezen en het blijkbaar goed uit te voeren loopt ie al stukken beter en zit zijn achterhand er negen vd tien keer al heel goed onder. Ik heb volgende week weer les en dan kan ik lekker de oefeningen weer oppakken....

Eindelijk foto's in profiel!!!!


Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:43

Ehh..met longeren misschien eerst iemand ernaast laten lopen zodat ie weet dat ie rondjes moet lopen en zelf in het midden gaan staan

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:00

1: Het zou kunnen dat jij op de linkse kant iets meer naar binnen 'hangt' waardoor er meer druk op zijn binnebeen komt en het lastiger is om die hoog op te tillen. Misschien is rechtsom toch wel zijn makkelijke kant?!

2: ...denk denk... Misschien omdat je dat meer met hem bezig bent. Op de hoefslag hoef je niets te doen, daar loopt hij wel overheen. Maar als je hem over de binnehoefslag wil laten lopen, moet je hem toch blijven rijden, omdat hij anders teruggaat naar de hoefslag

3: Omdat hij het daar zo leuk vond dat hij het gewoon lekker vond om zijn benen helemaal te strekken. In de bak vind hij het minder leuk en heeft hij zoiets van laat maar zitten.

4: Als je pony lastig stilstaan moet je dat zoals je al doet heel veel oefenen. Zelf doodstil zitten, want misschien ga jij wel verzitten, waardoor hij een stapje moet zetten om niet om te vallen. Als hij doorloopt, dan moet hij meer respect gaan krijgen. Maar oefen het halthouden niet te lang en achter elkaar. Doe tijdens het rijden gewoon zo af en toe eens stilzetten en al is het maar 2 sec. dat moet je uitbouwen.

5: Zoals _Kruimeltje al zegt: iemand ernaast laten lopen in het begin, zodat hij het vertrouwen krijgt dat het goed is en dat hij gaat snappen dat het zo moet. Misschien helpt het ook (zeker in het begin) om een vierkant stukje van de bak af te zetten als je geen longeerbak hebt. Dan heeft hij aanleuning.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers