Hoe DURVEN rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:21

misschien helpt het als je een paar keer op een paard gaat rijden die iets braver is dan jou paardje maar ook eigenwijs is en misschien ook af en toe gaat bokken maar minder erg dan jou eigen paard en de dingen die
je bij dat andere paard merkt een oplossing bedenkt en die dan gebruikt bij dat paard en als die manieren werkrn die dan gebruikt op je eigen paard omdat je misschien op je eigen paard teveel bezig bent met bang zijn dat je eraf valt let je misschien op dat andere paard beter op de oplossingen die evoor zijn, hopenlijk werkt het!!!

Escape is in laten slapen!!!!
I love Escape & Dunday 4 EVER!!!


siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:47

Richtje: Echt jammer, maar als je een keer in de buurt bent, dan ben je altijd welkom en zou ik het leuk vinden als je een keertje komt kijken! Ik heb inderdaad (wat betreft het stijgeren) ook gedacht aan een niet passend zadel. Nu wil ik zowieso een ander zadel kopen dus we zullen tot dan even moeten afwachten.

Ik ben nu een beetje op verschillende paarden aan het rijden. Gewoon voor het gevoel, en weet je.. Het gekke is dat ik me dan juist op Cheerio weer wel veilig voel...Verward Misschien omdat ik dan wel weet wat me op haar te wachten staat Verward Vreemd of niet?

Groetjes
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:52

Ik zal eens kijken wanneer het een keer lukt om langs te komen Knipoog

Dat je je op andere paarden minder veilig voelt is niet raar Zoals je zelf al zegt, op Cheerio weet je wat je kan verwachten.
Een ander paard loopt toch weer anders, waardoor het al heel onwennig rijdt waarschijnlijk. Daarbij weet je ook niet wat je van dit paard kan verwachten, wat het nog 'enger' maakt.
Hoewel er volgens mij wel paarden zijn, waar iedereen zich veilig op voelt (en mijn zusje heeft er hier zo eentje lopen Knipoog)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:57

siko schreef:
Richtje: Echt jammer, maar als je een keer in de buurt bent, dan ben je altijd welkom en zou ik het leuk vinden als je een keertje komt kijken! Ik heb inderdaad (wat betreft het stijgeren) ook gedacht aan een niet passend zadel. Nu wil ik zowieso een ander zadel kopen dus we zullen tot dan even moeten afwachten.

Ik ben nu een beetje op verschillende paarden aan het rijden. Gewoon voor het gevoel, en weet je.. Het gekke is dat ik me dan juist op Cheerio weer wel veilig voel...Verward Misschien omdat ik dan wel weet wat me op haar te wachten staat Verward Vreemd of niet?

Groetjes
Kim

Toch is rijden op veel verschillende paarden ontzettend goed om je gevoel te ontwikkelen. En daarmee ga je je eigen paard ook sneller aanvoelen. Richt je tijdens het rijden zoveel mogelijk op het paard waarmee je bezig bent en denk niet aan Cheerio, daar heeft ze niets aan, en jij ook niet. Gewoon RIJDEN!

De hond is de betere mens

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 17:10

Vanavond heb ik weer les en ik mag voor de verandering eens een keer op een manegepaard rijden. Ik ga het gewoon proberen... Als ik straks weer met Cheerio kan gaan beginnen dan hoop ik maar dat ik daar baat bij heb gehad

Richtje: Ik hoor het wel wanneer je langskomt (kunt komen). Lijkt me echt heel leuk en Desiree: 1x keer in de week een priveles van jou lijkt me overigens ook wel wat Knipoog

Doegie,


Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:23

hahaha, misschien ben ik meer een mental coach dan een instructrice hoor..... Daarbij, bij iedere keer als ik een rijtechnisch advies geef, komt de kennis voort uit het feit dat ik op dezelfde manier ooit in de fout ben gegaan.

De hond is de betere mens

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 19:18

Hahaha, geeft niks hoor Desiree! Mental coach is het wat ik nodig heb. eentje die me op moeilijke momenten er doorheen helpt. En natuurlijk: ADVIES is welkom.

Ik hoor het wel, als je interesse hebt Knipoog

doegie
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:23

IK heb een new forest merrie ingereden en die had net zo iets als jou pony heeft, Je kreeg haar niet eens vooruit. (Dat zal ook wel aan het meisje hebben gelegen omdat ze zo bang was en het zelf heeft geprobeerd en steeds het paard heeft laten winnen) Maar die pony Die bleef maar bokken op de plek wat je ook dee en toen kreeg ze door dat ze ook kon spinnen.. Maar dat maakt niet uit je moet niet opgeven en cker niet nu je er af bent gevallen, ik weet dat het moeilijk in maar je moet gewoon denken er is niks gebeurt ik stap er weer op, En al helemaal geen angst hebben voor je paard want dan kan je er niks mee, Zet je verstand op nul en gaan met die banaan, en als ze gaat bokken en gaat vliegen trap je haar nog eens een paar keer vooruit, en laat je haar ook is doorgaan totdat zei het opgeeft en moe word, Je moet niet met je laten sollen, want als het paard het weer van je wint dan word het steeds erger. Dit Klinkt als iets ernstigs maar dat is het niet het is een verhaal wat vaker voorkomt bij paarden. Dat heeft te maken met een verkeerde manier van inrijden of gewoon een super poedersuiker karakter eigen nukkig en noem maar op. Maar heb geen angst van oo ze gaat bokken want dat heeft geen nut, en als ze het wel zou doen, voorwaarts houden of sterker gezecht proberen te krijgen! want als ze stil blijft staan dan gaat ze alleen maar hoger en als ze de kop tussen de benen gooit achterover blijven zitten en benen! heel veel succes verder. En als jij de wil ervoor heb dan lukt het je Lachen

Groeten wes

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 08:59

Hee Wes! Bedankt voor je reactie. Ik ben op het moment weer rustig aan met het rijden bezig en op dit moment gaat het hardstikke goed. Ook is dinsdag de tandarts geweest en woensdag de hoefsmid en ik kon gisteren meteen merken dat ze beter ging lopen en veel makkelijker te rijden is. Misschien heeft dit er ook mee te maken gehad dat ze zo liep te etteren onder het zadel. Ik wil natuurlijk niet meteen zeggen dat de problemen de wereld uit zijn, maar het begin is er denk ik.

Mijn wil is er in ieder geval, dus we moeten en we zullen eruit komen!

Groetjes,


Kim

PS: Wes, wie ben je dan van de boleem? Ik ken je niet van naam sorry Bloos Maar wie weet zien we elkaar wel een keer op de manege!

Doegie

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:03

Mooi zo. Je hebt nu alles gedaan wat je kon doen, voor de rest nog doorzetten. Als je dat doet, dan leer je ECHT rijden.

De hond is de betere mens

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 09:55

Hai Desiree! Ik hoop het zo! Wat ik echt goed vond van mezelf is, dat ik gisteren voor de eerste keer sinds tijden weer alleen met haar heb gereden. En ik was niet bang! Ik heb gewoon zitten zingen op Cheerio en ik merkte dat ik daardoor lekker ontspannen werd en zij ook. Af en toe kwam het benauwde gevoel wel weer even boven, maar was ook net zo snel weer weg.

Vanmiddag ga ik weer even lekker rijden, misschien ga ik dan maar even de weg op met haar. Even alle spanning afwaaien. Lijkt me wel een goed idee. Ik ben in ieder geval weer een gelukkig mens dankzij jullie MENTAL COACHING!! Haha! Thanks!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:32

Lees deze topic eens, nog iemand die mental coaching nodig had:
[VvdD] Ben eraf gevallen wat nu???

Dit is gewoon een proces waar heel veel, ECHT heel veel ruiters doorheen moeten hoor! En velen haken af, en die verliezen daarmee hun mooie hobby. Degenen die doorzetten moeten zich echt door een vervelend proces heen bijten, maar ze winnen er zoveel mee. Hou er rekening mee dat je er nog niet bent. Je paard zal best nog wel eens streken uithalen met jou. Punt is, dat jij moet leren daarmee om moet gaan, en er aan te WENNEN! En dat kan hoor!

De hond is de betere mens

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:31

Wat fijn zo'n positief bericht te lezen! OK dan!
Allereerst natuurlijk super dat het weer zo goed gaat met Cheerio dat je weer met haar aan de slag kan. Maar helemaal geweldig dat het rijden ook zo lekker en ontspannen gaat.

Wat Desiree al zegt, je moet er nu even doorheen, het zal niet makkelijk zijn maar waarschijnlijk kom je er met een stuk meer zelfvertrouwen weer uit En er zal vast nog wel eens een terugslag komen, maar je weet nu dat je het kan!

Super, ga zo door!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 11 bezoekers