Vreemde proef...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Vreemde proef...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:01

Daar kreeg ik vanmiddag mee te maken.
Het gaat om deze proef.

Afbeelding

Vanaf oefening 22 ben ik de weg kwijt. :o

Zoals door een s van hand veranderen bij de f hoe moet ik dat zien .
Ook moeten beide een volte maken bij a en c vervolgens in draf en ineens bij e afwenden. Maar zo komen ze nooit samen of zie ik het verkeerd .

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:04

Zoals ik hem lees zijn de lijnen volgens mij wel logisch. Heb je hem al uitgetekend op papier? Even een bak uittekenen en met 2 gekleurde pennen de proef nalopen.

De S is hetzelfde als door een S van hand veranderen bij B of E, alleen dan bij een andere letter. De D wordt in dit geval de X.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 10-02-23 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:04

Ik was het bij 4 al kwijt, hoe moet je in godsnaam splitsen? :')

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:06

Kaitlyn schreef:
Ik was het bij 4 al kwijt, hoe moet je in godsnaam splitsen? :')


Het is een Pas de Deux proef. Ga ik vanuit, anders is hij wel gek ja :D .

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:06

Met hoeveel personen rijd je deze proef? 2? 4? 8? Wat begrijp je er niet aan?

Zo interpreteer ik hem:

Vanaf 22 rijd de ene groep het eerste deel van de oefening, de andere deel rijd het stuk achter "en"

Dus groep A galoppeert aan tussen M en C, groep B tussen F en A. groep A rijd een grote volte bij A, groep bij een grote volte bij C. Je passeert elkaar onder X. Bij A gaat groep A in draf en groep B bij C. Samen afwenden bij E, en dan naast elkaar (?) linksaf. Dan kom je dus weer samen. A ook samen afwenden.

S van hand veranderen bij F is hetzelfde als bij E/B, alleen rijd je in dit geval onder de D door in plaats van onder X.

Als het goed is kom je bij E wel samen, want de ene rijdt linksom en de ander rechtsom.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 10-02-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:08

Utixo schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik was het bij 4 al kwijt, hoe moet je in godsnaam splitsen? :')


Het is een Pas de Deux proef. Ga ik vanuit, anders is hij wel gek ja :D .


Oh ja die optie had ik niet over nagedacht :Y)

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:08

Lijkt pas de deux?
Ik heb nooit pas de deux gereden of uberhaupt zo"n proef gelezen. Maar het klinkt als:

Bij punt 20 ruiter 1 bij K door een S van hand veranderen, en ruiter 2 doet dit bij de H.
Ruiter 1 gaat bij A op een volte, ruiter 2 bij C.

Bij punt 25 kom je weer samen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:09

Volgens mij slaat slechts 1 'partij' af bij E en komt die samen met de andere partij als ze afwenden bij B.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:17

Nee, ze slaan alletwee af bij E. Paard 1 rijd op de linkerhand, paard 2 op de rechterhand. Ze komen elkaar tegen en slaan dan samen af. Op punt 8 en 9 na is de gehele proef in spiegelbeeld.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:35

Het was inderdaad om vanaf het begin te weten dat dit op een meertal gaat, duurde even voor het kwartje viel.

Maar klopt wel gewoon volgens mij.
Neem degene die rechts gaat bij E in onderdeel 19. Aan het eind van de lange zijde bij H maakt die een S en komt dan dus uit bij M en rijdt linksom. Maakt dan een volte bij C en en gaat in het laatste stukje in galop (MC). Hoewel het wel bijzonder is dat deze groep nu ineens eerste staat, maar voor FA gaat deze groep de verkeerde kant op. Vervolgens weer een volte bij C en na de volte bij C in draf. Doorrijden tot E en afwenden.

De andere groep doet hetzelfde in spiegelbeeld. E links, S bij K en komt rechtsom uit. De 2 voltes met de laatste dus in galop. En dan weer doorrijden tot E

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Vreemde proef...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 20:16

Inderdaad een pas de deux had wat te snel getypt :o , heel erg bedankt voor het mee denken +:)+

nevica

Berichten: 999
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:25

Kaitlyn schreef:
Utixo schreef:

Het is een Pas de Deux proef. Ga ik vanuit, anders is hij wel gek ja :D .


Oh ja die optie had ik niet over nagedacht :Y)


Ik heb hem ook echt 3x gelezen. Begreep er niks van tot ik naar de reacties ging. :') :Y)

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 20:53

Bowo schreef:
Het was inderdaad om vanaf het begin te weten dat dit op een meertal gaat, duurde even voor het kwartje viel.

Maar klopt wel gewoon volgens mij.
Neem degene die rechts gaat bij E in onderdeel 19. Aan het eind van de lange zijde bij H maakt die een S en komt dan dus uit bij M en rijdt linksom. Maakt dan een volte bij C en en gaat in het laatste stukje in galop (MC). Hoewel het wel bijzonder is dat deze groep nu ineens eerste staat, maar voor FA gaat deze groep de verkeerde kant op. Vervolgens weer een volte bij C en na de volte bij C in draf. Doorrijden tot E en afwenden.

De andere groep doet hetzelfde in spiegelbeeld. E links, S bij K en komt rechtsom uit. De 2 voltes met de laatste dus in galop. En dan weer doorrijden tot E


Duidelijk bedankt voor de uitleg.