Ervaringen franklin methode?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Ervaringen franklin methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 16:36

Ik was op zoek naar manieren om mijn rijden te verbeteren. Nu kwam ik de Franklin methode tegen. Het klinkt wel heel erg interessant. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring met deze methode hebben.


Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Ervaringen franklin methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:08

Mijn instructice werkt ermee! Ik les al jaren bij haar, en sinds kort gebruikt ze de Franklin ballen en banden erbij. Mijn houding is echt duidelijk vooruit gegaan. Je zag ook echt verschil in hoe mijn paard liep, erg leuk om te doen!

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 18:23

Petra_O schreef:
Mijn instructice werkt ermee! Ik les al jaren bij haar, en sinds kort gebruikt ze de Franklin ballen en banden erbij. Mijn houding is echt duidelijk vooruit gegaan. Je zag ook echt verschil in hoe mijn paard liep, erg leuk om te doen!


Is ze dan daarvoor gecertificeerd? er schijnt best een hele wetenschap achter te zitten

Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Ervaringen franklin methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:33

Ze heeft er een aantal cursussen voor gevolgd. Er zit inderdaad een hele theorie achter. Het heeft mij zeker geholpen om meer bewust te zijn van mijn houding en het effect dat mijn houding heeft op mijn paard.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 20:53

Het lijtk me weleens zeer interresant. Ik heb in het verleden veel aan Centered riding gedaan ik voreg me af wat de verschllen waren

Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Ervaringen franklin methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:45

Centered riding heb ik geen ervaring mee, dus wat het verschil is zou ik je niet kunnen zeggen. Ik weet niet in welke regio je zit?

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:24

Ik heb een keer les gehad met de oranje ballen onder mn billen. Ik vond het zeer interessant en was verbaasd op het effect dat het had. Eerst onwennig zitten op de ballen maar na 10 minuten gewoon alles kunnen doen maar dan veel bewuster. Dan de ballen weer weg en dat was een rare gewaarwording. Alsof je kuilen in je zadel hebt. Maar ik voelde me wel beter in het zadel zitten, veel stabieler en rond mijn paard.
Dat heeft nog een poosje positief nagewerkt.

Jammer genoeg nu geen paard meer maar zou het zeker nog een keer willen doen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Ervaringen franklin methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 23:14

Ik ben centered riding instructrice en wij moesten tijdens de opleiding ook met Franklin ballen rijden. Was erg leuk, leerzaam en heeft mijn houding ook zeker verbeterd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers