rent in de galop naar vriendjes toe

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mars_mellow

rent in de galop naar vriendjes toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-20 21:56

Hoi! ik rij op het moment op meerdere plekken, waaronder op een manege. Hij is heel sterk en rent vaak hard naar de andere paarden toe.. ik zit, lach en ga verder alleen moet ik hem altijd een beetje in de mond trekken zodat hij dr niet tegenaanknalt en zo kan ik niet goed relaxed galloperen. hebben jullie tips? :)
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 15:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:40

Ik denk dat je les hebt als je rijdt? Zo ja, dan zou ik je instructeur of instructrice eens om tips vragen ;)
Die ziet jou en [naam paard] rijden, dus kan ook het beste bepalen wat helpt.

Paarden afremmen doe je door (zachtjes) 'ho' te zeggen, jezelf lang te maken en iets meer druk te zetten op de teugels.
Laatst bijgewerkt door Sica op 16-11-21 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit bericht

Kelly_ann

Re: rent in de galop naar vriendjes toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:53

Paarden zijn groepsdieren dus logisch dat hij naar zijn vriendjes loopt. Wasrschijnlijk lukt hem dat ook regelmatig en daardoor blijft hij het doen.

Heb je al geleerd dat je je been kan gebruiken om te sturen? Met je buitenteugel weg van de hals, de binnenteugel tegen de hals en dan je binnenbeen. Kan je veel beter wegsturen van de groep.

Vaak is meer doen met je been beter dan meer doen met je teugel. En je kan soms beter even doorrijden en niet altijd stoppen bij de rest van de groep.

Omdat hij het regelmatig doet is het erg lastig op te lossen. Maar als het je lukt, dan zal hij al snel dporhebben dat jij slimmer bent.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-20 11:14

Kelly_ann schreef:
Paarden zijn groepsdieren dus logisch dat hij naar zijn vriendjes loopt. Wasrschijnlijk lukt hem dat ook regelmatig en daardoor blijft hij het doen.

Heb je al geleerd dat je je been kan gebruiken om te sturen? Met je buitenteugel weg van de hals, de binnenteugel tegen de hals en dan je binnenbeen. Kan je veel beter wegsturen van de groep.

Vaak is meer doen met je been beter dan meer doen met je teugel. En je kan soms beter even doorrijden en niet altijd stoppen bij de rest van de groep.

Omdat hij het regelmatig doet is het erg lastig op te lossen. Maar als het je lukt, dan zal hij al snel dporhebben dat jij slimmer bent.

ja, heb ik geprobeerd maar dan draait bijna alleen zijn hals en gallopeerd hij alsnog kijhard verder. soms kan ik wel net een volte maken maar dan is hij op zijn tempo over 5 seconden weer bij hun.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:18

Als hij alleen zijn hals draait, dan trek jij wss heel hard aan je binnenteugel?
Probeer de buitenteugel tegen de hals aan te leggen (ook weer niet over de manenkam), te kijken naar waar je wil rijden op je volte (dan draai je automatisch jezelf al goed) en dan echt druk te geven met je buitenbeen. Dat 'banaan plooien' met zijn hals is niet goed, zo loopt hij gewoon over de schouder weg.

Reageert hij wel op je been? Dwz hij gaat opzij waar nodig en draaft/galoppeert aan wanneer jij dat vraagt zonder dat je 3x moet herhalen?

Paardengek in hart en nieren!

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-20 11:36

Poekkie schreef:
Als hij alleen zijn hals draait, dan trek jij wss heel hard aan je binnenteugel?
Probeer de buitenteugel tegen de hals aan te leggen (ook weer niet over de manenkam), te kijken naar waar je wil rijden op je volte (dan draai je automatisch jezelf al goed) en dan echt druk te geven met je buitenbeen. Dat 'banaan plooien' met zijn hals is niet goed, zo loopt hij gewoon over de schouder weg.

Reageert hij wel op je been? Dwz hij gaat opzij waar nodig en draaft/galoppeert aan wanneer jij dat vraagt zonder dat je 3x moet herhalen?

Hij reageerd redelijk goed.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:14

Wat ook handig is als je dit allemaal doet, is overdreven naar de kant hangen waar je naar toe wilt. Dus als jij op de hoeslag wilt blijven en je voelt dat hij wilt gaan, dan ga jij je gewicht overdreven naar buiten doen. Dit moet je doen als je ook bijstuurd en je binnenbeen aanhoud :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie