paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:29

Ts, duimen omhoog voor hoe je je inzet voor je paard om te kijken wat er loos is :j

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:31

Nu begrijp ik iets niet. Het paard komt met een verhaal. Soms zijn dingen, zoals ze zijn en kan je er met de beste wil van de wereld er niets aan doen.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:32

LadyAnna schreef:
Nu begrijp ik iets niet. Het paard komt met een verhaal. Soms zijn dingen, zoals ze zijn en kan je er met de beste wil van de wereld er niets aan doen.


Maar waarom opgeven als er nog opties zijn?

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:00

Volgens mij, maar ik heb geen glazen bol en ik kan niet in het verleden kijken, zijn er best wel mensen bezig geweest met het dier. Met dit als voorlopig eindresultaat.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:16

Ts, zou toch de raad aannemen die hier werd gegeven, een week of desnoods twee op pijnstilling. Je krijgt nu die maagscopie, kost je een berg geld en schiet je misschien niets mee op. Twee weken pijnstilling is goedkoop en dan weet je meestal zeker na die twee weken (want een pijnlijke houding vergeten ze niet in een dag of wat) dat het karakter of pijn gerelateerd gedrag is. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar zou eerst voor de pijnstilling gaan en niet eerst nog van alles laten onderzoeken.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:58

Ik snap de TS ergens wel. Dat ze niet bereden kan worden kan misschien ook betekenen dat er dus een probleem speelt waar ze normaal weinig last van heeft maar wat er nog wel is. Zou ik ook willen weten en sommigen hebben daar gewoon het geld voor over. Prima toch. Het is niet zo dat TS paard 'even doorpakt' en laat zien wie de baas is. Ze luistert nog steeds naar het paard en klinkt vind ik gewoon heel eerlijk naar paard toe.

henshem
Berichten: 1127
Geregistreerd: 20-09-10

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:20

Als het paard maagzweren heeft, dan maken pijnstillers dat erger. Dus ik begrijp de volgorde van de da wel.

Willemiens

Berichten: 941
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 20:56

Heb metacam staan voor 2 weken dus dat zou ik kunnen geven. Ze heeft alleen paar weken geleden een uier ontsteking gehad en dus ook op de metacam gestaan, lijkt sindsdien ook heftiger dus dat zou ook de pijnstilling kunnen zijn als ze maagzweren heeft.
Echter hebben er in die tijd te veel verandering plaats gevonden, in de kudde waar ze eerst met een vriendin op de paddock stond, grasland en een periode stil gestaan door uierontsteking. Sindsdien lijkt het probleem dus erger te worden en door verschillende factoren moeilijk om er een vinger op te leggen.

Eerst een maagscopie is dus geen gek idee, daarnaast zijn maagbeschermers €75 voor 3 dagen en zou ik dit min. een maand moeten geven..

Ja er is door de oude eigenaar aangegeven dat er een rijtechnisch probleem was, en wist ik dat ik een groen paard kocht waar ik geduld mee moet hebben.
Maar medisch onderzocht is ze niet en wil ik dus eerst alles op alles zetten om medisch uit te sluiten voordat ik het dus daadwerkelijk echt een rijtechnisch probleem kan noemen.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:19

Voor de maag kan je ook mastichorse proberen. Werkte bij mijn merrie goed.

Hoop dat je snel verbetering ziet.

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: paard slaat hoofd omhoog en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:23

hoe gaat het nu ts?

SophiaKai
Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:09

Ik lees even mee, ben benieuwd of uiteindelijk een medische oorzaak te vinden is. Duidelijk is in ieder geval wel dat er iets is. Jammer dat ze niet kunnen praten. :7