hulp en advies graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
myrthe_vel

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-01-19

hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 21:49

haaaii!

zin kort rijd ik op deze leuke irish hunter van 4 toch wijkt hij de hele tijd uit en reageert hij niet op me been als ik hem dan een tik geef nog steeds geen reactie weet iemand iets wat kan helpen?

myrthe :o


Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:54

Les nemen.



Klinkt heel kort maar dit is echt niet zomaar via een beeldscherm op te lossen. Je moet leren om nog beter te gaan rijden en dat gaat alleen maar door les te nemen.

LLouisee

Berichten: 56
Geregistreerd: 11-05-19

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:05

ja les nemen is een goed idee ik had hetzelfde probleem met een verzorgtinkertje. Wat bij mij hielp is om 1 meter van de hoefslag balken evenwijdig op de grond te leggen dat je voor jezelf 1 lijn hebt om door heen te rijden, daarbij zal ik les nemen hielp heel goed bij mij.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:10

Ik zag je andere topics die je gemaakt hebt, maar ik denk dat je hulp/les moet hebben.
Er spelen blijkbaar ook allerlei andere problemen en angsten voor allerlei dingen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:38

Een vier jarige is nog echt een puppy paard...daarmee moet je echt goed weten wat je aan het doen bent qua opleiden.
Dus naast les nemen is het voor het paard ook prettig als hij regelmatig in de week door een zelfverzekerde ruiter wordt gereden die hem goed uit kan leggen wat er met de hulpen bedoeld wordt. Dan zou het kunnen zijn dat jij voorlopig een stapje terug moet doen en met je paard alleen die dingen gaan doen die al goed bevestigd zijn zodat er niet meer fouten insluipen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:58

Een 4 jarige kan er nog niets van snappen. Neem de tijd , en les.
Les is belangrijk voordat het op een 4 jarig puppy paard verkeerd wordt aangeleerd. Succes!!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:37

Paardrijden leer je niet uit boeken of van een forum. Neem les, maak uren.

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: hulp en advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:50

Dit is inderdaad nogal kort door de bocht! Het kan zijn dat de tik simpelweg niet hard genoeg is, maar grote kans dat er ook andere dingen meespelen. Succes! :)


Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:28

Wat andere zeggen: neem les. Waarschijnlijk snapt je paard niet dat hij vooruit of sneller moet als je been geeft.
Ga zeker niet harder 'slaan' met je zweep wat hierboven gezegd werd.. Met harder slaan wordt een paard niet beter van. Een vliegje op de huid voelen ze ook, dus die zweep hebben ze zeker wel door. Maar een 4 jarige paard kan het op die leeftijd gewoon niet snappen wat de bedoeling is. Neem les van een gediplomeerde instructrice en zij helpen je op weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, dazai en 69 bezoekers