Een vrolijke bokker (help??)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:02

in feite is je draver onder zadel nog heel groen. En wat je zou kunnen doen als je haar gaat longeren met hoofdstel met een bij zet teugels. Zo leer je haar in de ontspanning te laten lopen .Vergeet niet dat een draver gewend is om zijn hoofd hoog te laten,
En ken je haar misschien minder krachtvoer geven,

op de manege waar ik heb gereden had ook 2 dravers. Toen zij daar op stal kwamen , hadden ze ook hun handen vol aan om ze te heropvoeden( beleren). Een zadel op hun rug is volkomen vreemd voor een draver en dan dressuur matig leren lopen is ook heel moeilijk voor ze. Vooral als ze op de baan zijn geweest. 1 draver kon niet zo goed galopperen voor in de galop en de achterhand is draf. Alleen een goede dressuurruiter kon het aan. Een buitenritje ging hij alleen harder draven ivm van galop. De andere draver was nooit op de baan geweest . Ook met hem hadden in het begin hun handen vol is later is het beter geworden , hij is verkocht aan vrouw die goed kon rijden ,heeft bijzet teugels gebruikt tijdens het rijden.


horsesxme
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 19:35

Nou bokkers ik kan het amper geloven!! Beste valentijns cadeautje wat ik ooit had kunnen krijgen.

Ben vandaag weer gaan rijden en merkte dat ik nog nerveus was van die val. Esmee de lieve schat heerlijk ontspannen en rustig lopen om mijn vertrouwen weer terug te krijgen. Na een halfuurtje rustig aangedraafd en ik herrinnerde me alle tips van hier. "Rechtop zitten, handen laag, evenwicht, kneepjes". Ben het dus eens gaan doen.

Eerst nog 3 rondjes redelijk hard met kop in de lucht, daarna oppeens aan de teugel en super netjes rustig lopen.

Stond er versteld van. Heel even evenwicht kwijt gelijk weer kop in de lucht. Dus ik weer evenwicht vinden kneepjes geven en tada weer hetzelfde effect.

Eindelijk de doorbraak. Probeerde ze me al die tijd al duidelijk te maken dat ik eens goed moest gaan zitten...

Lieve bokkers dankjewel❤ alle tips en tops hebben ons ENORM geholpen. Zal zaterdag het eens gaan filmen.

Esmee: voor altijd in mijn hart
Kyara: mijn kleine prinsesje

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:44

....wat leuk!!!!

(En uiteraard razend benieuwd naar het filmpje!)

Wat mijn instructrice regelmatig zegt: het is normaal (niet: ideaal) dat een paard soms efkes het evenwicht kwijt is. En dan komt het er wel op aan: blijf rust en vertrouwen uitstralen,
'doe je werkje' (niet meegaan in bijvoorbeeld paard doët gewicht op links, paard spant, etc.)
...en drie minuten volhouden.

(Het hoeft niet per se 180 seconden te zijn, maar het is niet altijd in 3 seconden hersteld. Het zij zo. Maar veel meer dan die 3 minuten is ook niet de bedoeling.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:37

Wat een fijn bericht.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:53

Wat fijn dat het al beter lijkt te gaan TS!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:26

Wat leuk :)


pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Een vrolijke bokker (help??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:46

Fijn dat het beter gaat.

Je kunt ook (vooral!) náást je paard aan je balans werken. Ruiterfit kan je hier heel erg bij helpen.
ga eens op zoek naar een groepje in de buurt.
Of begin eens met deze oefeningen: https://herculeshorsetraining.com/ruiterfittips/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers