Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mavantos

Berichten: 3578
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:51

De magnesium van Horse Adds werkt heel goed voor mijn paard en is fijn voor de portemonnee *\o/*

Kilimanjaro
@puppy_freek


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 22:09

Ik gebruikte zelf de magnesium citraat die is het beste opneembaar zover ik weet. Ik zie dat jij de magnesiumoxide gebruikt. Ik hoor her en der dat de vloeibare variant beter opneembaar is als de poeder variant? Het is inderdaad voordelig voor de portemonnee *\o/*

mavantos

Berichten: 3578
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:24

maria1990 schreef:
Ik gebruikte zelf de magnesium citraat die is het beste opneembaar zover ik weet. Ik zie dat jij de magnesiumoxide gebruikt. Ik hoor her en der dat de vloeibare variant beter opneembaar is als de poeder variant? Het is inderdaad voordelig voor de portemonnee *\o/*


Ik heb verschillende merken geprobeerd en deze werkt voor mijn paard het beste. Kan natuurlijk verschillen per paard.

Ik had magnesium eigenlijk opgegeven en toen kwam ik op Horse Event dit merk tegen en voor die prijs wilde ik het nog wel een keertje proberen. Ik ben heel tevreden.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:46

Misschien kun je eens cranio sacraal therapie proberen. Kan soms goed helpen. Het is een onderdeel van de osteopathie, alleen daarna verder door ontwikkeld.

En eens helemaal van de brok af? Wat zou dat doen, denk je?

Ze reageert blijkbaar erg gevoelig op het eten.... wellicht dat dit helpt

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 11:52

Heb jezelf ervaring met Craniosacraal therapie bij paarden? Ik heb haar van de brokken helemaal afgehaald eerst maar haar karakter blijft hetzelfde.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 20:12

Het probleem is inmiddels opgelost met het steigeren. Het was het bit raar maar waar. Ik had zelf nog een Sprenger bit liggen die beter in haar mond paste dan haar huidige bit. Ze accepteert nu teugeldruk zonder daarbij in verzet te gaan. Super bedankt iedereen voor het meedenken!

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:09

Fijn dat het opgelost is, is het een ander soort bitje? (dubbelgebroken versus enkelgebroken oid?)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2 en 51 bezoekers